سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26483
|
07:35 - 1396/02/18
نسخه چاپی

گزارشی از شیوه های نوین اخاذی در سطح شهر؛

انقلابی نو در عرصه تکدی گری در ایلام + تصاویر

انقلابی نو در عرصه تکدی گری در ایلام + تصاویر
متکدیان شهر ایلام در طی ماه های اخیر نیز از سبک تکدی گری سنتی خارج شده و از روش های مدرن تری برای پول گرفتن استفاده می کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد،  تکدی گری یک معضل اجتماعی است و گاها سودجویی و عواملی بیش از فقر منجر به این اقدام می شود که باعث سو استفاده از احساسات و آموزه های دینی شهروندان شود و روزانه از این راه درآمد زیادی را عاید خود کنند؛ امروزه تکدی گری به پدیده ای نامطلوب در حوزه مدیریت شهری تبدیل شده است، در حالی که در دین اسلام نیز دستورات زیادی وجود دارد که افراد تن به ذلت و خواری ندهند و خود را زبون و خوار نسازند و دست به سوی دیگران دست به گدایی دراز نکنند، تا میتوانند زیر بار منت کسی نروند و چیزی را از کسی تمنا و خواهش نکنند.

اما این روزها در سطح شهر استان ایلام به ویژه معابر اصلی و چهار راه ها مبدل به محل تجمع و کاسبی متکدیانی شده است که سال به سال به تعدادآنان افزوده می شود.

این متکدیان شهر ایلام در طی ماه های اخیر نیز از سبک تکدی گری سنتی خارج شده و از روش های مدرن تری برای پول گرفتن استفاده می کنند، روش هایی همانند: پاک کردن شیشه ی ماشین ها بدون رضایت راننده که گاها در صورت عدم پرداخت هزینه از جانب راننده با الفاظ نامناسب و واکنش های تند راننده را به پرداخت پول مجاب می کنند.

این پدیده مسلما باعث زشت شدن چهره شهر و ایجاد یک سبک جدید اخاذی و تکدی گری می شود که معمولا بیش از این در کلان شهر ها به جهت عدم‌نظارت مسئولین مربوطه وجود داشته است بدیهی است که این پدیده زشت برای سازماندهی نیازمند همت مسئولان مربوطه است.

اگر این افراد واقعا از اقشار ضعیف جامعه هستند باید آن ها را به سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و... ارجاع داد تا مورد حمایت قرار گیرند، اما اگر نیازمند نبوده و تنها از احساسات مردم در جهت اهداف سودجویانه خود استفاده می کنند به محاکم قضایی فرستاده شوند.

شهروندان نیز باید به جای پرداخت هزینه به چنین افرادی پول ها و اجناس خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر و دارای مجوز رسمی در سطح شهر ارائه دهند تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد