سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23461
|
08:45 - 1395/08/03
نسخه چاپی

مسئولان به فکر باشند؛

ظرفیت راه ارتباطی شهرستان ایوان برای تردد زائران اربعین

ظرفیت راه ارتباطی شهرستان ایوان برای تردد زائران اربعین
مسئولان استان تدبیری بیاندیشند که با نصب تابلو راهنما ،نسبت به معرفی مسیر ایوان جهت تردد زائرین اربعین اقدام نمایند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، مراسم اربعین به نماد واقعی ایجاد اتحاد و انسجام میان مسلمین تبدیل شده است، چند سالی است که با وجود مشکلاتی در کشور عراق عاشقان مکتب حسینی خطر را به جان می خرند و حماسه ای عظیم درپیاده رویی اربعین خلق می کنند.

در این میان نقش کشور عزیزمان ایران اسلامی نقشی پررنگ تر و سازنده تر است و استان ایلام هرچند استانی محروم ودور افتاده است اما به لطف قدوم مبارک زائران حسینی،ایلام ومهران به تمام کشور حتی برخی کشورهای اسلامی معرفی شده است.

با عنایت به این توفیق نسیب شده می طلبد که مسئولین محترم با ایجاد زیر ساختهای مناسب که در شان زائران عزیز باشد تلاشی بی وقفه داشته باشند.

در حال حاضر بنا به دلایلی مرز خسروی تعطیل شده است و از دو مسیر مهران و خوزستان تردد انجام میگیرد.

رسیدن به مرز مهران از دومسیر میسر است یکی از آنها محور قدیمی و اصلی کرمانشاه –ایوان- ایلام و مسیر دوم محورکرمانشاه- حمیل- ایلام است.

محور حمیل- ایلام که در حال حاضر بیشترین تردد زوار از این مسیر صورت می گیرد با بارترافیکی زیادی در ایام اربعین روبه رو است.

اما مسیر دیگر که از شهرستان ایوان می گذرددارای بار ترافیکی کمی است،وبه صورت کامل معرفی نشده است،مسیر جوابگوی تردد زوار از این مسیر می باشد.

مسیر قلاجه جاده آن  کاملاًتعریض شده است وبا افتتاح تونل قلاجه این مسیر کاملا مناسب برای تردد می شود.

پس برای اینکه ازحجم ترافیک در ایام اربعین بکاهیم و تردد زائرین به سهولت انجام گیرد،مسئولان محترم استان ایلام تدبیری بیاندیشند که با نصب تابلو راهنما نسبت به معرفی مسیر ایوان  اقدام نمایند.

پلیس راه نیز برای تردد اتوبوس های عمومی تمهیداتی را اتخاذ نماید که امکان عبور از این مسیر نیز فراهم شود.

امید است مردم ولایت مدار و مهمان نواز شهرستان ایوان از خدمت رسانی به زائران حضرت سیدالشهداءمحروم نشوند ومسئولان استان ایلام دروازه بودن این استان رابرای ورود به عتبات عالیات برای همیشه تثبیت نمایند

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد