سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67253
|
09:26 - 1403/06/29
نسخه چاپی

فرمانده سپاه ناحیه آبدانان خبر داد:

اجرای ۶۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

اجرای ۶۰ برنامه در هفته دفاع مقدس
فرمانده سپاه ناحیه آبدانان گفت: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس بالغ بر ۶۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان آبدانان در پایگاه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

نبی نوشادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: دستاوردها و پیشرفت امروز را مدیون خون شهدا هستیم، هر چه که رنگ و بوی الهی بگیرد؛ مانند عاشورا ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس گفت: ایشان از دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه یاد کرده و تأکید می‌کنند این گنجینه باید استخراج شود و برای نسل‌های آینده مطالب ارزشمند این دوران استخراج و مورد استفاده قرار بگیرد.

 فرمانده سپاه ناحیه آبدانان هفته دفاع مقدس را فرصت خوب و استثنایی برای پرداختن به موضوعات اساسی هفته دفاع مقدس به خصوص برای نسل جوان دانست و اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، جهاد تبیین، ولایت‌مداری، تبیین مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی ملت عزیز ایران و رزمندگان عزیز ما در طول ۸ سال دفاع مقدس، روحیه جهاد و شهادت‌طلبی ملت و رزمندگان و تبیین روحیه خودباوری و ایستادگی ملت عزیز ایران در مقابله با کفر جهانی است.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس بالغ بر ۶۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان آبدانان در پایگاه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، گفت: در سالروز گرامیداشت دفاع مقدس باید با برگزاری برنامه‌های شایسته ضمن تجدید عهد با امام و شهدا، به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم

نوشادی با اشاره به برنامه‌های این هفته افزود: دیدار با امام‌جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدای آبروی محله، تهیه لوازم‌التحریر و بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های بی‌بضاعت، فضاسازی شهرستان و ادارات، برگزاری جلسات جهاد تبیین، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس، استفاده از فضای مجازی و تهیه کلیپ از رزمندگان از جمله برنامه‌های عمومی هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه آبدانان به شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته اشاره و گفت: جشن باشکوهی در شب جمعه با حضور سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان به مناسبت هم‌زمان بودن آغاز هفته دفاع مقدس با ولادت پیامبر عظیم‌الشأن و امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد شد.

وی، دیدار با خانواده شهدا و سرکشی از آن‌ها در طول سال به ویژه در هفته دفاع مقدس به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دانست و افزود: دفاع مقدس فضای فکری، همدلی، همراهی، ایثار، شجاعت و عزتمندی را فراهم می‌کند.

وی، هدف از اجرای این برنامه‌ها را توسعه و ترویج فرهنگ شهادت، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هنرمندان در حوزه ایثار و شهادت، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و آگاهی‌رسانی به جوانان و نوجوانان در این حوزه‌ها ذکر کرد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد