سرویس: سیاسی
کد خبر: 67240
|
14:15 - 1403/06/28
نسخه چاپی

امام‌جمعه آبدانان:

همه مسلمانان باید امت واحد باشند

همه مسلمانان باید امت واحد باشند
امام‌جمعه آبدانان گفت: با توجه به تأکید ویژه رهبر انقلاب همه امت اسلام ید واحد شوند و بابصیرت در مسیر ریشه‌کن کردن دشمنان اسلام و در رأس آنها این دشمنان سفاک غاصب که خون کودکان و مردم غزه را می‌ریزند به نابودی کشانده شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی احمدفداله در گفتگو با خبرنگار «ایلام بیدار» مهم‌ترین محور وحدت جامعه اسلامی را پیامبر اکرم (ص) دانست و اظهار داشت: اگر شخصیت والا و عظیمشان پیامبر اکرم (ص) را مسلمانان با کارهای هنری، علمی، فرهنگی، رسانهٔ و... به دنیا مخابره کنند مردم کل دنیا مسلمان خواهند شد .

وی با بیان اینکه فقط با شناخت اخلاق و رفتار وجودی پیامبر اعظم (ص) دنیا به سمت دین مبین اسلام خواهد رفت، افزود: امروزه در دنیا می‌بینیم که استقبال به سمت دین مبین اسلام بسیار گسترده و فراوان شده است.

امام‌جمعه آبدانان با اشاره به اینکه شیعه و سنی بعد از پیامبر اکرم (ص) به وجود آمده، تصریح داشت: به خاطر تفکرات مادی عده‌ای این دوقطبی به وجود آمد و گر نه امت اسلام یک خدای واحد یک قرآن و یک پیامبر دارند اینها نقاط وحدت ما است.

خطیب جمعه آبدانان اظهار داشت: هر کسی انصاف داشته باشد و پیامبر را شناخته باشد می‌داند که مستحق‌ترین افراد برای خلافت و جانشینی پیامبر و رهبری امت اسلام چه کسانی هستند.

وی به ویژگی‌های جانشین پیامبر اشاره و افزود: باید شخصی که از حیث عصمت و پاک بودن همراه نبی اکرم (ص) و از لحاظ مدیریت توانایی بالایی داشته باشد باید به عنوان جانشین پیامبر (ص) انتخاب می‌شد.

احمدفداله به تأکید امامین انقلاب خصوصاً مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت مسلمین اشاره و گفت: دشمن و مستکبرین می‌خواهند بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند و اگر ما با اعمال و رفتار خود از درون به این خواستهٔ آنها کمک کنیم پیروزی را به نفع دشمن و مستکبرین رقم خواهیم زد.

امام‌جمعه آبدانان جامعه کنونی را یک جامعه دوقطبی نظام اسلام و نظام کفر و استکبار دانست و گفت: در مقابل ظالمین، غاصبان و مستکبرینی که کودک کشی، زن‌کشی و مظلوم‌کشی خوی آنها است همه مسلمین همه کشورها و امت اسلام باید دست در دست هم بدهند و امت واحد باشند و اجازه هی تعرض به هیچ مستضعف و مسلمانی ندهند

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به تأکید ویژه رهبر انقلاب همه امت اسلام ید واحد شوند و بابصیرت در مسیر ریشه‌کن کردن دشمنان اسلام و در رأس آنها این دشمنان سفاک غاصب که خون کودکان و مردم غزه را می‌ریزند به نابودی کشانده شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد