ایلام بیدار14:15 - 1403/06/28
امام‌جمعه آبدانان:

همه مسلمانان باید امت واحد باشند

امام‌جمعه آبدانان گفت: با توجه به تأکید ویژه رهبر انقلاب همه امت اسلام ید واحد شوند و بابصیرت در مسیر ریشه‌کن کردن دشمنان اسلام و در رأس آنها این دشمنان سفاک غاصب که خون کودکان و مردم غزه را می‌ریزند به نابودی کشانده شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی احمدفداله در گفتگو با خبرنگار «ایلام بیدار» مهم‌ترین محور وحدت جامعه اسلامی را پیامبر اکرم (ص) دانست و اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار با علمای اهل سنت نکاتی بیان داشتند که اگر محور قرار گرفته و  شخصیت والا و عظیمشان پیامبر اکرم (ص) را مسلمانان با کارهای هنری، علمی، فرهنگی، رسانهٔ و... به دنیا مخابره کنند مردم کل دنیا مسلمان خواهند شد .

وی با بیان اینکه فقط با شناخت اخلاق و رفتار وجودی پیامبر اعظم (ص) دنیا به سمت دین مبین اسلام خواهد رفت، افزود: یکی از محورهای بیانات رهبر انقلاب تبیین شخصیت پیامبر (ص) است چون آموزه‌های اسلام بر مبنای ارزش‌های انسانی است و امروزه در دنیا می‌بینیم که استقبال به سمت دین مبین اسلام بسیار گسترده و فراوان شده است.

امام‌جمعه آبدانان با اشاره به اینکه شیعه و سنی بعد از پیامبر اکرم (ص) به وجود آمده، تصریح داشت: به خاطر تفکرات مادی عده‌ای این دوقطبی به وجود آمد و گر نه امت اسلام یک خدای واحد یک قرآن و یک پیامبر دارند اینها نقاط وحدت ما است.

خطیب جمعه آبدانان اظهار داشت: هر کسی انصاف داشته باشد و پیامبر را شناخته باشد می‌داند که مستحق‌ترین افراد برای خلافت و جانشینی پیامبر و رهبری امت اسلام چه کسانی هستند.

وی به ویژگی‌های جانشین پیامبر اشاره و افزود: باید شخصی که از حیث عصمت و پاک بودن همراه نبی اکرم (ص) و از لحاظ مدیریت توانایی بالایی داشته باشد باید به عنوان جانشین پیامبر (ص) انتخاب می‌شد.

احمدفداله به تأکید امامین انقلاب خصوصاً مقام معظم رهبری در دیدار با علمای اهل سنت بر حفظ وحدت مسلمین اشاره و گفت: دشمن و مستکبرین می‌خواهند بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند و اگر ما با اعمال و رفتار خود از درون به این خواستهٔ آنها کمک کنیم پیروزی را به نفع دشمن و مستکبرین رقم خواهیم زد.

امام‌جمعه آبدانان جامعه کنونی را یک جامعه دوقطبی نظام اسلام و نظام کفر و استکبار دانست و گفت: در مقابل ظالمین، غاصبان و مستکبرینی که کودک کشی، زن‌کشی و مظلوم‌کشی خوی آنها است همه مسلمین همه کشورها و امت اسلام باید دست در دست هم بدهند و امت واحد باشند و اجازه هی تعرض به هیچ مستضعف و مسلمانی ندهند

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به تأکید ویژه رهبر انقلاب همه امت اسلام ید واحد شوند و بابصیرت در مسیر ریشه‌کن کردن دشمنان اسلام و در رأس آنها این دشمنان سفاک غاصب که خون کودکان و مردم غزه را می‌ریزند به نابودی کشانده شود.

 

انتهای خبر/ر