سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23434
|
10:47 - 1395/08/02
نسخه چاپی

معاون استاندار ایلام اعلام کرد؛

پیش بینی بیش از 100موکب برای پذیرایی زائران اربعین

پیش بینی بیش از 100موکب برای پذیرایی زائران اربعین
معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار ایلام گفت: بیش از 100 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در ایلام پیش‌بینی شده است.

به گزارشايلام بيدار، حشمت‌الله عسگری ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اربعین استان ایلام اظهار داشت: همه تمهیدات لازم برای خدمات‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی در مرز بین‌المللی مهران اندیشیده شده است.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار ایلام گفت: 10 ایستگاه به عنوان ایستگاه‌های ثابت برای اسکان و راه‌اندازی موکب‌های خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مرز بین‌المللی مهران پیش‌بینی شده و قرار است در این ایستگاه‌ها 100 موکب و از استان ایلام و اقصی نقاط کشور استقرار یابند.

مسؤول پشتیبانی کمیته ویژه اربعین در استان ایلام گفت: امروز نیز در جلسه ستاد پشتیبانی اربعین مسایلی در خصوص نحوه ارائه خدمات مطلوب به زوار اربعین حسینی از سوی اعضای کمیته طرح شد.

عسگری تصریح کرد: در هر ایستگاه بیش از 4 موکب داریم و در بعضی از ایستگاه‌ها که بزرگتر هستند تا 30 تا 40 موکب مستقر کرده و در بعضی که کوچک‌تر و امکان استقرار موکب‌های کمتری هستند تعداد کمتری مستقر می‌شود.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استاندار ایلام گفت: در مجموع بیش از 100 موکب را که به اصطلاح موکب اصلی جانمایی کرده‌ایم و اولویت برای واگذاری موکب‌ها به مجموعه‌های است که امکان توانمندی و پشتیبانی خوبی در ایام اربعین داشته باشند.

وی ادامه داد: شماره حساب‌های کمیته مردمی نیز منتشر و اطلاع‌رسانی شده است که مردم می‌توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی این کمیته واریز کنند.

این مسؤول اضافه کرد: خواهش من از مردم استان ایلام این است که کمک‌های خود تنها از طریق شماره‌های که کمیته مردمی اعلام کرده است واریز کنند.

در ادامه جلسه کمیته پشتیبانی ویژه اربعین استان نمایندگان موکب‌های استان‌های خراسان رضوی و شهرداری تهران از آمادگی خود برای راه‌اندازی موکب‌های اربعین در مرز بین‌المللی مهران گزارشی را ارائه کردند.

سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از زائران مرز بین‌المللی مهران را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی انتخاب کردند و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم تا مرز 3 میلیون نفر زائر برسد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد