سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23430
|
09:15 - 1395/08/02
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

فساد8000000000000و لزوم شفاف‌سازی دولت‌تدبیر

فساد8000000000000و لزوم شفاف‌سازی دولت‌تدبیر
رئیس جمهور بهتر است به جای عزل وزرا و وعده های اجرا نشده برجام در مورد فساد 8 هزار میلیاردی توضیح دهد.

گروه سیاسی ایلام بیدار::طی روزهای گذشته اخباری محافل و رسانه های کشور را درگیر خود کرده است به طوری که هنوز گروه ها و اصحاب رسانه و مطبوعات و حتی عامه مردم نیز در حال تجزیه و تحلیل این اتفاقات هستند.

اولین جرقه این سه وزیر مربوطه را وزیر فرهنگ و ارشاد رقم زد وزیری که حتی از چند هفته قبل زمزمه های رفتنش سر زبان ها افتاد تا اینکه بعد از اتمام سفر خارجی رئیس جمهور اجرایی شد.

بعد از ماجرای وزیر فرهنگ و ارشاد اما نوبت به وزیر ورزش و جوانان رسید آنجا که در لابلای این جریانات خبر استعفای وزیر آموزش و پرورش نیز مخابره شد.

اما دیری طول نکشید که فانی خبر استعفای خود را تکذیب کرد و حتی تا انجا پیش رفت که وزیر از رسانه هایی که خبر استعفایش را منتشر کرده بودند شاکی شده بود.

در واقع در نشستی که با حضور رئیس جمهور بدون حضور دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت به احتمال زیاد موضوعاتی به وجود آمد که فانی مجبور به استعفای اجباری و به نوعی عزل و برکنار شد.

اما واکنش ها به این موضوع گسترده بوده به خصوص آنجا که قرار شد چهارشنبه این هفته کار استیضاح فانی در مجلس پیگیری شود.

اما امروز لایه های جدیدی از این ماجرا در حال درز کردن است و دولت با این اقدام قصد سرپوش گذاشتن به پرونده فساد حدود 8 هزار میلیاردی را داشته تا در صحن علنی مجلس مطرح نشود.

اما آن چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که عزل وزرا و برکناری آنها باعث نمی شود تا فساد 8 هزار میلیاردی به فراموشی سپرده شود.

رئیس جمهور بهتر است به جای این گونه قبیل کارها و فرارهای رو به جلو و فریب افکار عمومی در این مورد توضیح بدهد.

در واقع رئیس جمهور از طرفی وعده حل مشکلات اقتصادی را در 100 روز داد اما با وجودی که کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری مانده ولی هیچ اقدامی در راستای رفع این مشکلات که به نتایج مثبت بیانجامد نشده است و اعتراف صریح معاون اول رئیس جمهور در طی روزهای گذشته موید این ادعا است.

از طرف دیگر پرونده فساد بی سابقه 8 هزار میلیاردی نیز باعث شده تا همگی این موضوعات دست در دست هم دهد تا شرایط پیچیده ای رو به روی دولت یازدهم باشد و اگر رئیس جمهور قرار است به جای پاسخگویی وزرای خود را عزل کند بهتر است تا خود نسبت این فساد روشنگری کند.

از سوی دیگر دولت تمامی مشکلات را به تحریم و تا قبل از برجام به اجرای برجام نسبت می داد اما آیا این موضوعات نیز نتیجه برجام تابان است؟

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد