سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23404
|
08:12 - 1395/08/01
نسخه چاپی

یک نماینده مجلس در گفتگو با ایلام بیدار:

عزل فانی برای فرار از فساد 10 هزار میلیاردی است/ رئیس جمهور فرار رو به جلو نکند

عزل فانی برای فرار از فساد 10 هزار میلیاردی است/ رئیس جمهور فرار رو به جلو نکند
مجتبی ذوالنور گفت: ر واقع دولت و شخص رئیس جمهور در این ماجرا فرار رو به جلو کرده و وزیر آموزش و پرورش در این میان وادار به استعفا شد.
حجت الاسلام والمسلیمن "مجتبی ذوالنور"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص تغییر وزیر آموزش و پرورش در آستانه استیضاحش در مجلس اظهار کرد: با توجه به جمعبندی های صورت گرفته قرار شد تا چهارشنبه هفته پیش رو وزیر آموزش و پرورش در مجلس استیضاح شود.
وی گفت: در واقع دولت و شخص رئیس جمهور در این ماجرا فرار رو به جلو کرده و وزیر آموزش و پرورش در این میان وادار به استعفا شد.
این نماینده مجلس افزود: در حقیقت وزیر آموزش و پرورش در این راستا عزل و برکنار شد و اگر اقدامی صورت گرفته بر این منوال بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: اگر نگاهی به جواب رئیس جمهور به استعفای سه وزیر مربوطه نیز بیندازیم لبریز از تمجید و تعریف بوده که با این عناوین و تعاریف کسی را عزل کردن اشتباه است و اگر بنا به عزل بوده پس تمجید کردن معنایی ندارد.
ذوالنور تصریح کرد: دولت با این اقدام قصد سرپوش گذاشتن به پرونده فساد حدود 8 هزار میلیاردی را داشته تا در صحن علنی مجلس مطرح نشود.
وی تأکید کرد: اقدام وزیر آموزش و پرورش نیز در همین راستا بوده تا این موضوع با استعفا فراموش شود.
این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: نمایندگانی که خواستار استیضاح شده بودند نیز بعد از این موضوع نسبت به بررسی پرونده نشست هایی را برگزار خواهند کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در واقع این پرونده و مسائل مربوط به وزیر آموزش و پرورش جزئی از مسائل دولت است و آنگونه نیست که با رفتن وزیر مربوطه جایگاه حقوقی این مسائل خدشه دار شود.
ذوالنور اظهار کرد: این موارد مربوط به مشکلات سیستمی است و دولت در این خصوص باید پاسخگو باشد.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد