سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2282
|
22:19 - 1392/02/07
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

اکثریت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله اول تایید صلاحیت شده اند

اکثریت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله اول تایید صلاحیت شده اند
استاندار ایلام گفت:اکثریت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله اول تایید صلاحیت شده اند.

نشست خبری استاندار ایلام با اصحاب رسانه عصر امروز (شنبه) در محل استانداری ایلام برگزار شد.

به گزارشایلام فردا،محمود عباس زاده مشکینی استاندار ایلام در ابتدای این نشست با بیان اینکه سال گذشته سال پر فراز و نشیبی برای کشور و استان بوده است گفت: سال گذشته شاهد شدیدترین، گسترده‌ترین، عمیق‌ترین و همه‌ جانبه‌ترین فشارهای بدخواهان ملت ایران بودیم که با پایمردی و بصیرت ملت ایران و رهبری مقام معظم رهبری و تلاش‌ها و تدابیر دولت این توطئه‌ها خنثی شد.

وی ادامه داد: ملت ما سربلند و پیروز سال گذشته را به اتمام رساند و این نه تعارف و نه بزرگ‌نمایی است چون دشمن هدف‌گذاری که برای فعالیت‌های خودش تصور کرده بود تنها براندازی و فلج کردن کشور بود که در عمل به این هدف واهی دست نیافت.

پرداخت یارانه علت کاهش خودکشی در ایلام

به گزارش ایلام فردا،عباس زاده مشکینی استاندار ایلام در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص خودکشی در استان ایلام گفت:  آمار خودکشی‌ها در استان ایلام نشان می‌دهد که سال به سال در مقایسه با سنوات قبل آمارها در حال کاهش است.

وی ادامه داد: کاهش آمارها به نحوی است که آمار سال 91 نسبت به سال 90 و آمار سال 90 نسبت به سال 89 به طور میانگین تا حدود 20 درصد کاسته شده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: دلایل این کاهش خودکشی‌ها در سه بخش مطرح شده که یکی از این دلایل کاهش خودکشی‌ها پرداخت یارانه نقدی به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار کم‌درآمد و فقیر جامعه بوده است ودر واقع می توان گفت که کاهش آمار خودکشی‌ها در استان ایلام ارتباط معنا داری با آغاز پرداخت یارانه‌های نقدی به خانوارها دارد.

وی تاکید کرد: کارشناسان یکی از دلایل عمده خودکشی در استان ایلام را ناامید شدن به زندگی دانسته که با هدفمندی یارانه‌ها این موضوع در استان ایلام از کاهش معناداری برخوردار شده است.

تایید صلاحیت اکثر نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس

استاندار ایلام در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت تایید صلاحیت نامزدهای میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه شمالی استان گفت:  اکثریت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله اول و هیئت‌ اجرایی ایلام تائید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی صلاحیت یک روند است که از هیئت اجرایی شروع شده تا به هیئت نظارت استان و در نهایت به شورای نگهبان ختم می‌شود، باید منتظر ماند تا نظر شورای نگهبان دریافت شود.

 

کلنگ راه آهن ایلام به زمین زده می شود

استاندار ایلام در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه راه آهن ایلام گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات و برنامه‌های توسعه استان ایلام محدودیت در شبکه‌های ارتباطی است و  پروژه راه آهن از جمله پروژه‌هایی بود که از روز نخست ورود به استان ایلام آن را پیگیری کرده و می‌کنم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مقدمات امر انجام شده و پروژه به مناقصه رفته و قرار است 28 اردیبهشت ماه برنده مناقصه اعلام شود و در نخستین فرصت کلنگ اجرای این پروژه حیاتی با حضور یکی از اعضای هیئت دولت و شاید در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار به زمین زده شود.

عدم استفاده مطلوب از مسیر تردد زوار به عتبات عالیات

محمود عباس زاده مشکینی در ادامه نشست خبری خود با اعلام اینکه مسیر زیارت عتبات عالیات برای استان ایلام یک فرصت طلایی است،گفت: قرار گرفتن در مسیر زیارت عتبات عالیات برای استان ایلام یک فرصت طلایی است که از این فرصت خوب استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: دو گروه مانع در مقابل این فعالیت وجود دارد که یک سری از موانع در استان ایلام و یک سری از موانع در خارج استان ایلام است.

عباس‌زاده تصریح کرد: این دو گروه مانع سبب شده که از فرصت طلایی تردد زوار عتبات عالیات در مرز مهران به نفع فرهنگ دینی کشورمان استفاده نشود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد