سرویس: سیاسی
کد خبر: 2222
|
18:02 - 1392/02/01
نسخه چاپی

متکی در ایلام:

احمدی نژاد نیاز به استراحت دارد/ دومین نامه ام در راه است/ ارتباطی با اختلاس ایلام ندارم

احمدی نژاد نیاز به استراحت دارد/ دومین نامه ام در راه است/ ارتباطی با اختلاس ایلام ندارم
منچهر متکی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان مواضع خود به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.

به گزارشایلام فردا،نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاههای استان ایلام با منوچهر متکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

در این نشست منوچهر متکی طی سخنانی با اشاره به دولت ها و مجالس مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون گفت: وجود دولت های مختلف و گرایش های فکری متنوع و متفاوت و مجالس گوناگون در نظام جمهوری اسلامی نشان دهنده این است که مردم تصمیم گیرنده هستند و هیچ کس نمی تواند برای آنها تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد:در کشور ما انتخابات مظهر دموکراسی است و برخلاف ادعاهای غرب مبنی بر نبود دموکراسی در ایران،مردم نقش اصلی را درانقلاب ایفا می کنند و در تمامی سطوح نظام مشارکت دارند.

 

مردم تصمیم گیر

متکی در ادامه با اشاره به روند انتخابات برگزار شده در ایران بیان کرد: آقای هاشمی در پایان ریاست جمهوری خود مایل بود که خط و روشش ادامه یابد و در این بین مایل بود کاندیدای مورد نظرش که همه می توانند بفهمند که چه کسی بود رای بیاورد ولی آقای خاتمی رای آورد؛بعد از آقای هاشمی همین اتفاق برای آقای خاتمی افتاد،جایی که وی نیز مایل بود تفکر طرفدار وی در انتخابات سال 84 رای بیاورد ولی شخص دیگری توانست آرا مردم را کسب کند؛تمامی این موارد و خیلی از موارد دیگر نشان دهنده این است که نه نظام و نه دولت ها، نمی توانند برای مردم تصمیم بگیرند ،بلکه این مردم هستند که حاکم بر سرنوشت خویش هستندو به یک نفر رای می دهند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به تلاش دشمن برای عدم مشارکت مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد: تحریم ها و فتنه 88 نشان دهنده این است که دشمن به در پی کاهش مشارکت مردم است ولی هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

در ادامه این نشست منوچهر متکی به سوالات مختلف دانشجویان پاسخ گفت.

 

مخالف مذاکره با آمریکا نیستم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اختلاف ایران و آمریکا و همچنین مذاکره بین این دو کشور گفت:ریشه های بحران ایران و آمریکا به یک تاریخ طولانی برمی گردد و باید در سه مقطع بعد از جنگ جهانی دوم که آمریکا قدرت مسلط در ایران شد تا 22 بهمن 57،از 22 بهمن 57 تا 13 آبان 58 که منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شد و از 14 آبان 58 تا کنون بررسی شود.

وی ادامه داد:در 34 سال گذشته هر روز و هر ساعت در آمریکا حرف از ایران بوده و هست و در ایران نیز هر روز و هر ساعت از آمریکا حرف بوده و هست که این نشان دهنده اهمیت و تاثیر گذاری این دو کشور در تحولات جهانی است.

متکی بیان کرد:ما مخالف مذاکره با آمریکا نیستیم اما هر مذاکره ای نیازمند این است که طرفین اراده ای برای مذاکره داشته باشند و دوم اینکه از جایگاه برابر با هم مذاکره کنند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:آمریکا در گذشته مدعی مذاکره بود که این روند در دولت اوباما با فرستادن دو نامه به مقام معظم رهبری شدت گرفت ،اما هنوز آمریکا به اراده سیاسی لازم برای مذاکره نرسیده است؛چون هنوز این کشور معتقد است که می توان با اعمال فشار برایران، تاثیر گذاشت.

وی تاکید کرد:بنده معتقدم اگر آمریکا در رفتار خود با ایران تغییر ایجاد کند و سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد،زمینه لازم در طرف ایرانی برای مذاکره وجود دارد.

 

هیچ نسبتی با متهمین اختلاس پتروشیمی ایلام ندارم

منوچهر متکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما با یکی از اختلاس کنندگان پتروشیمی ایلام نسبتی دارید و این متهم با رانت شما از زندان آزاد شده و احمدی نژاد به خاطر این کار شما را برکنار کرده گفت:من الان از زبان شما شنیدم که در ایلام اختلاس شده و من از این موضوع بی خبر بودم و کسی در این خصوص با بنده نسبت فامیلی ندارد.

در خصوص علت برکناری من توسط آقای احمدی نژاد نیز صحبت در این خصوص اخلاقی نیست و صحبت نمی کنم و تا وقتی که احمدی نژاد در ریاست جمهوری قرار دارند درباره این موضوع سخن نمی گویم.

 

مدیون و بدهکاری کسی نیستم

به گزارش ایلام فردا،منوچهر متکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان ایلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اهداف وی از کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری گفت:تجربه 34 ساله من در ارکان مختلف نظام،نقاط قوت و ضعف ایران را برای من آشکار کرده  و علاوه بر این تجربه سفر به کشورهای مختلف و آشنا شدن از نحوه اداره داری این کشورها باعث شده تا برای شرکت در این انتخابات به عنوان کاندیدا مصمم شوم.

 

طرح هایی برای اداره کشور

وی ادامه داد:انتخابات را امری جدی می دانم و در یک سال نیم گذشته با رصد اوضاع کشور و نیز استفاده از اساتید کشور نسبت به طرح شیوه ها و روش های مختلف برای اداره کشور اقدام کرده ام و به زودی دومین نامه خود را خطاب به ملت که در خصوص مسائل اجتماعی خواهد بود منتشر می کنم.

متکی تاکید کرد:من جز مردم،رهبری و نظام، مدیون و بدهکارهیچ احدی نیستم.

 

احمدی نژاد نیاز به استراحت دارد

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در خصوص استفاده از احمدی نژاد در دولت خود در صورت پیروزی در انتخابات گفت:از احمدی نژاد در دولت خودم استفاده نمی کنم چون بعد از 8 سال کار و تلاش،احمدی نژاد نیاز به استراحت دارد و بعد از طی استراحت این موضوع قابل مذاکره است.

 

روابط با کشور های آفریقایی برای استفاده از ظرفیت این کشورها

منوچهر متکی در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران با برخی کشوهای آفریقایی که محلی از اعراب ندارند و در تحولات جهانی نمی توانند نقشی را ایفا کنند گفت:روابط ایران با برخی از کشورهای آفریقایی برای متوازن کردن روابط خارجی است.

وی ادامه داد:روابط ما با آمریکای جنوبی و آفریقایی به معنای دور زدن کشورهای اروپایی نیست اما اگر این کشور های اروپایی به ما در مسائل مختلف مانند برنامه هسته ای فشار بیاورند ما باید یک راه حل دیگری داشته باشیم.

 

حاشیه های نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور منوچهر متکی؛ بله مشروط

*  نشست پرسش و پاسخ دانشجویان ایلامی با منوچهر متکی برخلاف نشست های قبلی که با دیگر کاندیداهای احتمالی در دانشگاه ایلام برگزار شده بود،این بار در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

* قرار بود نشست پرسش و پاسخ راس ساعت 12 برگزار شودکه با تاخیر 45 دقیقه ای آغاز شد و به علت نزدیک شدن به اذان ظهر به افق ایلام این نشست،تنها در 45 دقیقه برگزار شد.

* با توجه به تاخیر به وجود آمده و برای سرگرم شدن دانشجویان شرکت کننده در نشست،آهنگ هایی از محمد اصفهانی،محمد شجریان و شهرام ناظری پخش شد.

* با ورود منوچهر متکی به محل برگزاری نشست،تمامی سالن مملو از جمعیت بود به طوری که برخی دانشجویان به صورت ایستاده در نشست حاضر شدند.

* منوچهر متکی در پاسخ به سوالی در خصوص صحبت های مقام معظم رهبری گفت:صحبت های مقام معظم رهبری هم ارشادی هستند و هم حکم حکومتی.

* متکی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص علت برکناری از وزارت امور خارجه توسط احمدی نژاد به ذکر برخی صحبت ها در این خصوص پرداخت و گفت:از رسانه های گروهی می خواهم که این حرف ها منتشر نکنند.

* دانشجویی از متکی خواست تنها با گفتن بله و خیر در خصوص اینکه ایران با 5+1 به توافق می رسد پاسخ دهد،که متکی گفت:بله مشروط.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد