سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21092
|
13:43 - 1395/03/28
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

دریافت حقوق‌های چند میلیونی برخلاف عدالت اجتماعی است

دریافت حقوق‌های چند میلیونی برخلاف عدالت اجتماعی است
امام جمعه ایلام گفت:غارت بیت‌المال در قالب دریافت حقوق‌های نجومی برخی از کارکنان ارشد بانک‌ها و شرکت‌ها و بیمه‌ها هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند و دریافت حقوق چند ده میلیونی به برخی از وزارتخانه‌ها نیز کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام  با اشاره به بیانات مقام مظعم رهبری در جمع مسئولان کشوری گفت: بیانات رهبری پیام‌های مهمی برای رژیم آمریکا، متحدان غربی و منطقه‌ای او دارد.

وی ادامه داد:رمایشات رهبری در جمع کارگزاران ارشد نظام حجت را بر دولتمردان تمام کرد که نباید در برابر عهده‌شکنی‌های مکرر دشمن کوچک‌ترین ضعفی نشان بدهند. قرائن و شواهد هم گواه بر این حقیقت است که آمریکا در این 3 ماه بعد از برجام نه تنها بر تعهدات خود باقی نماند، بلکه با اعمال تحریم‌های جدید و تهدید کردن کشورهای طرف قراردادهای اقتصادی با ایران عملاً برجام را لگدمال کرد و به سیاست‌های خصمانه خود با بهانه‌تراشی‌های مختلف درصدد تحمیل خواسته‌های ظالمانه خود به ملت ایران است.

امام جمعه ایلام افزود: امید است دستگاه دیپلماسی از موضع‌گیری انفعالی و دیپلماسی لبخند خارج و با دیپلماسی تهاجمی و انقلابی عمل کردن توصیه‌های رهبری در برابر دشمن را عملیاتی کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به جمله آتش زدن برجام توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد:واژه آتش‌ زدن برجام موضعی کاملاً تهاجمی و وادار کردن دشمن به عقب‌نشینی یا تسلیم در برابر موضع به حق نظام اسلامی است، همچنین به گونه‌ای که بازگردان چرخه هسته‌ای به قبل از توافق هسته‌ای و برجام با سرعت بیشتر و افزون‌تر یکی دیگر از پیام‌های مقام معظم رهبری بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ادامه داد: آتش‌ زدن قراردادهای صوری آمریکایی‌ها با هم‌پیمانان منطقه‌ای خودشان در خلیج فارس برای داشتن پایگاه و ادامه حضور نظامی خود در کشورهای حوزه خلیج فارس و رفت و آمد آسان به منطقه از دیگر پیام‌های معظم‌له بود. تسلط کامل ایران بر تنگه هرمز و آبراه بین‌المللی خلیج فارس برای احقاق حقوق ملت که با حضور و پیوند آمریکا و حاکمان مرتجع عرب به خطر و خسارت افتاده است و فقط می‌تواند آتشی بر برجام باشد.

امام جمعه ایلام در ادامه خطبه های خود به موضوع حقوق های چند میلیونی مدیران دولتی پرداخت و گفت: این میزان دریافتی‌ها برخلاف عدالت اجتماعی است. غارت بیت‌المال در قالب دریافت حقوق‌های نجومی برخی از کارکنان ارشد بانک‌ها و شرکت‌ها و بیمه‌ها هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند و دریافت حقوق چند ده میلیونی به برخی از وزارتخانه‌ها نیز کشیده شده است. اما جای تأسف است بعضی از مسؤولان دولتی با توجیه کردن درصدد ماست‌مالی قضیه هستند و تلاش می‌کنند با متهم کردن دولت سابق و دیگران از جوابگویی طفره رفته و شانه خالی کنند.

وی افزود: البته از ریاست جمهوری تشکر می‌کنیم که با دستور صریح به دستگاه‌های ذی‌ربط خواستار بازگرداندن اموال به سرقت رفته به بیت‌المال شد و با مدیران متخلف برخورد قاطع صورت پذیرد. بدون تردید اقدام رئیس جمهوری مصداق بارز کلام رهبری بود که فرمودند با انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن در برابر فسادهای مالی اقدام کنید.

خطیب جمعه امام در بخش دیگری از سخنانش به اعتراف دبیرکل سازمان ملل و خروج رژیم سعودی از لیست ناقض حقوق کودکان اشاره کرد و گفت:‌این اقدام سازمان ملل درس عبرتی برای کسانی است که برای برگردان اموال غارت شده کشور به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی لاهه تکیه می‌کنند.

وی تصریح کرد: این سازمان‌های عریض و طویل تاکنون برای سیاست‌های ظالمانه و اقدامات جنایتکارانه ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکا عمل کرده است، بنابراین امید بستن به این سازمان‌ها یک اشتباه راهبردی و خوش‌بینی بی‌جایی است.

مام جمعه ایلام در ادامه به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه کبری(س) بهترین الگو و اسوه برای جامعه بشری و امت اسلامی است، به گونه‌ای که ایشان از برجسته‌ترین و با فضلیت‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام به‌شمار می‌روند.

وی افزود: بانوی که ثروتمندترین زنان حجاز است اما با ایمان آوردن به رسول اکرم(ص) همه ثروت خویش را در راه اعتلای کلمه حق و پیشبرد اهداف مقدس اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن عاشقانه و عالمانه تقدیم کرد و توانست در یاری پیامبر اموال خود را بدون هیچگونه چشم‌داشتی هزینه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام همچنین به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزی یکی از مؤلفه‌های استقلال اقتصادی و خودکفایی است؛ اساساً یکی از سیاست‌های نظام سلطه برای مهار کشورهای جهان سوم وابسته کردن آن کشورها به کشاورزی بوده و نمونه بارز آن دوران حاکمیت سیاه رژیم پهلوی است که کشاورزی در کشور نابود شد و اقتصاد کشور در ابعاد مختلف خصوصاً بخش کشاورزی با آمریکا وابسته بود.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد