سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20896
|
09:09 - 1395/03/18
نسخه چاپی

در پی بی توجهی مسئولان؛

کارزان، بخشی که شهر ندارد

کارزان، بخشی که شهر ندارد
بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان در سال 91 از دهستان به بخش ارتقاء یافته ولی هنوز شهر و شهرداری ندارد.

به گزارشايلام بيداربه نقل از سیروان نوین، بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان در سال 91 از دهستان به بخش ارتقاء یافته ولی هنوز شهر و شهرداری ندارد.

بعد از ارتقاء کارزان به بخش، روستای چشمه پهن چشمه رشید به دلیل موقعیت استراتژیک و مرکزیت آن در بین روستاهای منطقه بعنوان مرکز بخش انتخاب شد ولی این روستا با وجود مرکز بخش بودن هنوز به شهر ارتقاء نیافته است.

ارتقای این روستا به شهر با توجه به مرکزیت بخش و نقش آن در بهبود کیفیت زندگی مردم این روستا و روستاهای همجوار بر هیچ کس پوشیده نبوده و نخواهد بود.

در سال‌های اخیر نیز توسعه شهرهای کوچک از طریق ارتقای روستاها به شهر به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی و عمده در بهبود کیفیت و برنامه ریزی زندگی نواحی روستایی مورد توجه قرار گرفته و در این مسیر طی چند سال اخیر تعداد زیادی از نقاط روستائی به شهر ارتقاء یافته‌اند.

گر چه هر روز نیاز به شهر شدن این روستا بیشتر می‌شود و مسئولان نیز وعده های در خصوص شهر شدن و استقرار شهرداری در این روستا داده اند، ولی هنوز وعده های آنها عملی نشده واین روستا متاسفانه به شهر ارتقاء نیافته است.

فرماندار سیروان نیز در جمع مردم این منطقه از استقرار شهرداری در بخش کارزان تا پایان سال 94 خبر داده بود اما انگار تنها در حد یک وعده بوده و تا به امروز محقق نشده و معلوم نیست مردم این بخش تا چه زمانی باید چشم انداز شهر شدن این روستا و استقرار شهرداری در آن باشند.

ضرورت ارتقاء روستای چشمه پهن چشمه رشید به شهر

امیدی یکی از ساکنین این روستا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: روستای چشمه پهن چشمه رشید مرکز بخش کارزان است و بخشداری در آن مستقر است.

وی بیان کرد: با گذشت حدود 4 سال از استقرار بخشداری در این روستا امام متاسفانه هنوز روستا به شهر ارتقاء نیافته است.

امیدی با اشاره به ظرفیت های این روستا و موقعیت راهبردی آن گفت: با ارتقاء این روستا به شهر می توان شاهد پیشرفت های فراوانی در آن بود چرا که این روستا استعدادهای فراوانی برای شهر شدن دارد.

این فرد بر ضرورت ارتقاء یافتن روستای چشمه پهن چشمه رشید به شهر تاکید کرد و افزود: برای پیشرفت این روستا و همچنین بخش کارزان بایستی این روستا به شهر ارتقاء یابد.

پیشرفت این بخش نیازمند دارا بودن شهر و شهرداری است

نوروزی از اهالی روستای چشمه پهن چشمه رشید به خبرنگار ماه گفت: بخش کارزان فاقد شهر و شهرداری است و همین امر باعث شده این بخش تا به امروز پیشرفت و توسعه ای نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و پیشرفت بخش نیاز به شهرشدن این روستا و استقرار شهرداری در آن است، اظهار کرد: در حال حاظر بجز بخشداری و مرکز خدمات جهاد کشاورزی دیگر اداره ای در این بخش مستقر نشده اند که در صورت شهر شدن این روستا زمینه استقرار ادارات و بانک ها در آن فراهم می شود.

نوروزی از مسئولان خواست که  نسبت به ارتقاء این روستا به شهر و همچنین استقرار شهرداری در آن همت کنند تا بعضی از مشکلات مردم این منطقه رفع شود.

مسئولان از دادن وعده دروغ پرهیز کنند

حسین یکی دیگر از ساکنین بخش کارزان با اشاره به وعده های مسئولان در خصوص استقرار شهرداری در این بخش گفت: بعد از ارتقاء کارزان به بخش ما شاهد دادن وعده های فراوانی از سوی مسئولان به مردم این بخش هستیم که بسیاری از آنها محقق نشده است.

وی عنوان کرد: بر اساس وعده مسئولان بایستی تا به حال شهرداری در این بخش مستقر می شد ولی هنوز هیچ اتفاقی صورت نگرفته است.

این ساکن بخش کارزان با بیان اینکه وعده های دروغ مسئولان باعث ناامیدی و بدبینی مردم می شود، تاکید کرد: مسئولان از دادن وعده های دروغ پرهیز کنند و امیدواریم اگر وعده ای از سوی آنها به مردم داده می شود برای عملی کردن آن تلاش کنند.

وی استقرار شهرداری در بخش کارزان را حق مردم این بخش دانست و تصریح کرد: امیدواریم که مسئولان شهرستانی و استانی تلاش کنند تا هر چه سریعتر روستای چشمه پهن چشمه رشید به شهر ارتقاء و نیز شهرداری در این بخش مستقر شود.

امید است مسئولان شهرستانی، استانی و حتی کشوری برای پیشرفت، توسعه و رفاه حال مردم بخش کارزان، روستای چشمه پهن چشمه رشید را از روستا به شهر ارتقاء دهند و نسبت به استقرار شهرداری در این بخش اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب