سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19074
|
09:00 - 1394/12/02
نسخه چاپی

با گذشت 19 ماه/

ویرانی های زلزله هنوز تمام نشده است

ویرانی های زلزله هنوز تمام نشده است
برخی از منازل خسارت دیده از زلزله 6.2 ریشتری هنوز اعتبار ساخت دریافت نکرده اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازابدانان خبر،  زلزله 6.2 ریشتری مردادماه سال 93 با مرکزیت بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان باعث به وجود آمدن خسارات فراوانی به منازل مسکونی مردم، اماکن اداری و عمومی در این شهرستان شد.

با تعیین میزان خسارت ها و شرع ساخت و سازها در مناطق زلزله زده، تسهیلات به دو بخش فاز اول و دم  تقسیم شد و به گفته مسئولان در مرحله اول  دو هزار و 552 واحد و در فاز دوم 800 واحد احداثی وام ساخت و ساز دریافت کردند.
همچنین در فاز اول هفت هزار واحد مسکونی و در فاز دوم  دو هزار  واحد مسکونی وام تعمیرات دریافت کردند.
با این وجود پس از گذشت 19 ماه از وقوع این زلزله ویرانگر هنوز برخی از منازل آسیب دیدگان هیچگونه اعتباری دریافت نکرده اند و با آنکه تشکیل پرونده داده اند و کارشناسان بنیاد مسکن تخریبی بودن آنها را تأیید کرده اند ولی این نهاد از اختصاص اعتبار برای ساخت این منازل خودداری می کند.
"محمد خدامرادی" رییس بنیاد مسکن شهرستان آبدانان در گفتگو با آبدانان خبر با تأیید عدم دریافت اعتبار توسط برخی از صاحبان منازل آسیب دیده در زلزله سال گذشته گفت: ساختمانهایی تخریبی که اعتبار دریافت نکرده اند متعلق به افرادی هستند که در فاز اول و دوم فرصت داشته اند ولی به بنیاد مسکن مارجعه نکرده اند .
وی بیان کرد: بسیاری از افراد که منازلشان در زلزله سال گذشته تخریب شده بود سال گذشته برایشان اعتبار اختصاص دادیم اما انصراف دادند و حالا مراجعه می کنند که دیگر متأسفانه اعتباری برای احداث منازل تخریبی ندریم.
رییس بنیاد مسکن شهرستان آبدانان گفت: در حقیقت اکنون مهلت و اعتبار مرحله دوم وامهای ساختمانهای احداثی به اتمام رسیده و ما دریگر هیچ اعتباری در این زمینه در دست نداریم.
به گزارش آبدانان خبر ، منازل این دسته از شهروندان آبدانانی که بر اثر زلزله خسارت دیده و بنا به نظر کارشناسان باید تخریب شوند و خواستار تخریب نیز هستند بسیار خطرناک بوده و در صورت بروز هرگونه زلزله با توجه به زلزله خیز بودن منطقه امکان به وجود آمدن یک فاجعه متصور است.
امیدواریم مسئولان دیربط در رابطه با این مهم اقدامات موثری را به منصه ظهور بگذارند.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد