سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19067
|
18:47 - 1394/12/01
نسخه چاپی

بختک گرد و غبار بر سینه استان؛

نفس های ایلام به شماره افتاد

نفس های ایلام به شماره افتاد
نگرانی اصلی مردم این شهرها تنفس بی‌چون و چرای این هوای آلوده و انتظار بروز انواع و اقسام بیماری‌های تنفسی است که دیر یا زود گریبانگیر آنها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار،ایلامی ها چند سالی است که میزبان میهمانی ناخوانده‌ اند که سلامتی‌شان را تهدید می‌کند. 

در چند روز گذشته شاهد وزش باد شدیدی در استان ایلام بوده ایم،اما امروز این باد، نه تنها رنگی دیگر به آسمان عروس زاگرس زد بلکه با خود نفس تنگی هم آورد.میهمانی که گاهی هم مدارس را تعطیل می کند و هم پرواز هواپیماها را به تأخیر می اندازد. 
نگرانی اصلی مردم این استان تنفس بی‌چون و چرای این هوای آلوده و انتظار بروز انواع و اقسام بیماری‌های تنفسی است که دیر یا زود گریبانگیر آنها خواهد شد.

وضعیت ایلام در حالت هشدار

علی طاهر سارایی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در گفتگویی اظهار کرد:به علت ورود توده گرد و غبار از سمت بیایان های عراق هم اکنون وضعیت نقاط مختلف این استان در حالت هشدار قرار دارد.

وی ادامه داد:ر اساس آخرین گزارش های پایش لحظه ای از ایستگاه های سنجش غبار استان، میزان ریزگرد در شهرستان های مهران و دهلران یک هزار و 40 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

سارایی افزود:میزان غلظت ریزگرد ها در شهرستان ایلام 420 ، در شهرستان آبدانان 329 و در شهرستان ایوان نیز یک هزار و 100 میکرو گرم بر متر مکعب است و این روند در حال افزایش است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد