سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18987
|
12:35 - 1394/11/27
نسخه چاپی

از سفره ی مردم زحمت کش نبخشید!

از سفره ی مردم زحمت کش نبخشید!
برخی مسئولان استان با مهر تأیید خود به معدنی در دهلران عملاً زمینهای کشاورزی مردم را به سرمایه گذار این طرح می بخشند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، روستای هاویان در 40 کیلومتری جنوب غربی شهرستان دهلران ودر کنار جاده اصلی دهلران- ایلام درحاشیه مرز ایران و عراق قرار دارد این روستا از روستاهای دهستان اناران و بخش مرکزی دهلران می باشد.

روستای هاویان در سالهای گذشته  ودر اوایل جنگ 8ساله داری بیش از 250خانوار بود که یکی از روستاهای مهم و تاثیر گذار در کمک به رزمندگان و مدافعان در دوران دفاع مقدس به شمار می آید و شهدایی نیز تقدیم انقلاب کرده است.
 
بر اساس این گزارش، اهالی این روستا در طی تماس تلفنی با خبرنگار ما و ابراز گله مندی از برخی مسئوولان استانی درخواست قرار مصاحبه نمودند.
 
بزرگان این روستا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار نمودند: چند سال پیش فردی به همراه تعدادی کارشناس به روستای هاویان آمدند و مقداری از زمین روستا و کوه های اطراف را برای آزمایش با خود بردند.
 
این افراد ادامه دادند: پس از سال ها از آن ماجرا اکنون شخصی آمده است و ادعای کشف معدن سنگی نایاب، در روستای هاویان نموده است که بدون مشورت ما و تاییدیه از ادارات مربوطه در شهرستان دهلران در حال پیگیری ثبت معدن در ادارات کل استان می باشد.
 
بزرگان روستای هاویان افزودند: طبق قانون اگر قرار باشد در این مکان معدنی به ثبت برسد اولویت اول با خود ما می باشد.
 
این اهالی روستا ادامه دادند: در راستای پیگیری ثبت معدن، اهالی این روستا در حال تشکیل تعاونی هستند تا امور این کار را خود به دست بگیرند.
 
این افراد همچنین ابراز داشتند: برای گرفتن زمین، کوه و ... باید از ادارات استعلام گرفته شود ولی متاسفانه برخی ادارات کل استان ایلام بدون در نظر گرفتن نظریه کارشناسی ادارات زیر مجموعه خود در شهرستان دهلران تاییدیه و بلامنع بودن این کار را به این شخص داده اند.
 
اهالی روستا بیان نمودند: در صورت ادامه این کار و ادامه روند غیر قانونی ادارات کل استان، ممکن است طبعات اجتماعی نا مطلوبی به وجود آید.
 
آنچه که باید به آن پرداخت این است که چگونه مسئوولین استان و شهرستان که نماد رعایت قانون در جامعه اند با بی توجهی به قانون و نادیده گرفتن حق مردمی زحمت کش تن می دهند.
 
مگر نه اینکه طبق ماده 11 آیین نامه اجرایی قانون معادن ایران: وزارت معادن و فلزات مکلف است در صدور پروانه اکتشاف و بهره بردارى از معادن به خانواد ههاى شهدا و جانبازان و ایثارگران و شرکتهاى تعاونى و سهامى افراد واجد شرایط محلی، با رعایت مفاد این قانون اولویت دهد.
 
آیا ضرب المثل "از کیسه ی خلیفه بخشیدن" مصداق این موضوع نمی باشد...
 
بحث دم زدن از زمین خواری نیست، صحبت از ترکیب تازه ی "کوه خواری" می باشد که متاسفانه چقدر زود با چنین کارهای کارشناسی نشده ای وارد استان ایلام می شود.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد