سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18952
|
20:20 - 1394/11/25
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ نماز مؤثر است

نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ نماز مؤثر است
استاندار ایلام گفت: امروز رسانه‌ها می‌توانند در گسترش فرهنگ نماز مؤثر باشند و افرادی که باید الگو برای جوانان باشند باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار، محمدرضا مروارید استاندار ایلام در مراسم تجلیل ازبرگزیدگان اولین جشنواره نماز و رسانه استان ایلام گفت: رسانه‌ها  با بهره‌گیری از ابزار فرهنگی نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز در جامعه دارند.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار هیچ‌وقت از نماز غافل نشده‌اند و نمونه‌های بارزی از خواندن نماز اول وقت در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در شرایط سخت و حساس وجود دارد.

 

استاندار ایلام افزود: نماز باعث می‌شود که انسان از سایر گناهان دور شود و این واقعیت را در جامعه می‌بینیم که افرادی که نماز می‌خوانند خیلی از اوصاف شایسته دیگر را نیز به همراه دارند.

مروارید تصریح کرد: امروز رسانه‌ها می‌توانند در گسترش فرهنگ نماز مؤثر باشند و افرادی که باید الگو برای جوانان باشند باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید از همه ابعاد فرهنگی ازجمله مقاله، رمان، داستان و هنر که کارساز است در راستای ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد و افراد جامعه را به طرف نماز سوق داد باید گفت که یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی، عدم توجه به نماز و مسائل دینی است.

استاندار ایلام گفت: نماز در بحث اخلاق بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد و اگر افراد جامعه نمازی را که می‌خوانند خوب درک کنند و بر پایه فکر صحیح باشد، این نماز در تمام مراحل و ابعاد زندگی افراد تأثیرگذار است و به سلامت اخلاقی و اجتماعی در جامعه کمک خواهد کرد.

مروارید، خاطرنشان کرد: جامعه استان ایلام یکدست شیعه است و خادم اهل‌بیت(ع) هستند و علاقه‌مند به مسائل دینی هستند و هر چه در بحث فرهنگی و دینی کار شود در  این استان جواب می‌دهد و در کارهای خیر هر چه تلاش بشود کم است و در امور خیر و به ویژه فرهنگ نماز رقابت شود بسیار خوب و تأثیرگذار است.

پایان پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد