سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18933
|
07:36 - 1394/11/25
نسخه چاپی

معاون اقتصادی استاندار میسان عراق خبر داد؛

اهتمام جدی عراق برای راه اندازی مرز چیلات دهلران

اهتمام جدی عراق برای راه اندازی مرز چیلات دهلران
معاون اقتصادی استاندار میسان عراق گفت: کشور عراق برای راه اندازی مرز چیلات شهرستان دهلران اهتمام جدی دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، در راستای سلسله جلسات مسئولان استان ایلام با مسئولان استان میسان کشور عراق در خصوص مرز رسمی چیلات دهلران، صبح امروز این مسئولان با هم در نقطه صفر مرزی چیلات دیدار نمودند.

کامل چلوب حاتم- معاون اقتصادی استاندار میسان عراق- در این دیدار اظهار کرد: تفاهم نامه مرز رسمی چیلات در سال 2014 میلادی بین استاندار میسان عراق و استاندار ایلام منعقد گردیده است.

وی با اشاره به دلایل وقفه چندیدن ساله در این خصوص، ادامه داد: با توجه به اینکه اختیارات دو طرف محدود بوده است این وقفه چندین سال به طول انجامیده است.

معاون اقتصادی استاندار میسان عراق با بیان اینکه از طرف کشور ایران سه نقطه پیشنهادی دریافت گردیده است، بیان نمود: طبق بررسی هیئت کارشناسی، مرز چیلات به لحاظ دسترسی به جاده و منابع آب و برق، مناسب ترین نقطه مرزی شناسایی در نظر گرفته شده است.

وی بیان نمود: ما درحال جمع بندی های پایانی نقطه مرزی چیلات می باشیم و نظر نهایی منوط به موافقت دولت مرکزی عراق می باشد.

چلوب حاتم اظهار کرد: راه اندازی مرز چیلات از نظر حکومت محلی مورد تایید می باشد و اهتمام جدی برای به نتیجه رسید این توافق وجود دارد.

وی گفت: به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی کشور عراق، برای به ثمر رسیدن این تفاهم نامه، کشور ایران باید به ما برای این پروِه کمک نماید.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد