سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17774
|
13:37 - 1394/09/20
نسخه چاپی

امام جمعه موقت ایلام

باید به حوزه سیاسی دانشگاهها توجه بیشتری شود

باید به حوزه سیاسی دانشگاهها توجه بیشتری شود
امام جمعه موقت ایلام گفت: موضوع مهمی که باید مسئولان امر به آن بپردازند وضعیت حوزه سیاسی دانشگاه‌هاست که احساس می‌شود در این حوزه بسیار ضعیف عمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت‌الاسلام شمس‌الله سراج امام جمعه موقت ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام گفت: با سابقه 14 ساله‌ فعالیتم در دانشگاه می‌توان در مورد وضعیت دانشگاه‌ها نظر داد.

خطیب موقت جمعه ایلام گفت: طی سال‌های گذشته و در دولت‌های مختلف چپ و راست در دانشگاه فعالیت مستمر داشته و باید اعلام کنم که دانشجویان ما و در واقع فرزندان ما از بهترین و متدین‌ترین افراد جامعه هستند.

وی ادامه داد: ملاک تدین برای بنده شرکت دانشجویان در مراسم‌های معنوی در طول سال است که خوشبختانه دانشجویان با آغوش باز از این نوع مراسمات استقبال کرده و شرکت فعال دارند و این نشانه بسیار خوبی از علایق دینی و معنوی قشر جوان مملکت ماست.

این روحانی اضافه کرد: در شب‌های قدر، اعتکاف ماه رجب، ماه رمضان ، ماه محرم و ... دانشجویان با حضور چشمگیری در مراسمات شرکت کرده و به عنوان مثال در شب‌های قدر بر اثر جمعیت دانشجویان با مشکل و کمبود جا و مکان برای برپایی مراسمات مواجه می‌‌شویم. دانشجویان بی‌آلایش و بی‌ریا در این مراسمات شرکت پرشور دارند.

سراج تصریح کرد: در تعجب هستم عده‌ای چگونه به راحتی اعلام می‌کنند که دینداری در جامعه و در بین جوانان و ... کم شده مگر معیار این افراد از دینداری جوانان و دانشجویان و دیگر اقشار جامعه چیست.

امام جمعه موقت ایلام گفت: موضوع دیگری که باید مسئولان امر به آن بپردازند وضعیت حوزه سیاسی دانشگاه‌هاست. احساس می‌شود در این حوزه بسیار ضعیف عمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های سیاسی ساختار شکن در جامعه و دانشگاه و نظام ما جایی ندارند ادامه داد: مابقی جریان‌های سیاسی که در چارچوب قانون اساسی کار می‌کنند باید با برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی مباحث خود را طرح کنند.

این روحانی اضافه کرد: اگر در دانشگاه تضارت آراء نباشد نتایج خوبی به همراه ندارد و به عنوان مثال در ماه‌های آتی که انتخابات داریم عده‌ای بر موج سوار شده و آرای مردم را اخذ می‌کنند.

سراج تصریح کرد: این در حالی است که جریان‌های سیاسی باید وارد عمل شوند و با دعوت از سخنرانان و افراد مسلط افکار خود را برای مردم و دانشجویان بیان کنند تا نتایج بهتری از انتخابات حاصل شود.

حطیب موقت ایلام در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش مردم برای پذیرایی و استقبال از زوار اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی را نباید دولتی کرد و باید گذاشت که مردم خودشان این مراسم را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان در مورد نحوه سفر و انتخاب مرز برای تردد زوار اظهارنظر می‌کردند که جای چندین سئوال باقی میس‌ماند که چگونه این نوع اظهارنظر غیر کارشناسی دارند.

این روحانی اضافه کرد: به عنوان مثال اعلام می‌شد که مردم از مرز غژفلان غیر از مهران به کشور عراق تردد کنند و این درحالی بود که زائری که از مرکز کشور مسافتی را طی و به مرز مهران رسیده بود برای دو الی سه ساعت دیگر به کربلاء و بغداد می‌رسید.

سراج تصریح کرد: ادامه مسیر این زوار به مدت 10 ساعت دیگر و رسیدن به استان جنوبی ایلام و طی مسیر اضافه توسط هیچ عقلی پذیرفتنی نبود اما به بهانه‌های مختلفی مانند مشکل زیرساخت و ... این مباحث مطرح می‌شد.

حطیب موقت ایلام گفت: اکنون انتظار است همان مسئولان زیرساخت‌های معیوب ایلام را تکمیل کرده و به جای توصیه و ... به صورت عملی وارد کار شوند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد