سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17766
|
12:54 - 1394/09/19
نسخه چاپی

مسئول نهاد رهبری دانشگاه ایلام:

دانشگاهیان مراقب نفوذ دشمن با عنوان تعامل علمی باشند

دانشگاهیان مراقب نفوذ دشمن با عنوان تعامل علمی باشند
حجت الاسلام سراج، گفت: در دنیای امروز که عصر انفجار اطلاعات و اینترنت است باید مراقب مطالبی باشیم که در ظاهر علمی است اما در باطن و کنه، پروسه ی نفوذ هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، حجت الاسلام والمسلمین "شمس الله سراج" مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در گفتگویی با خبرنگار ایلام رصد، در خصوص خطاب و تأکید همیشگی رهبری نسبت جوانان اظهار داشت: این مخاطب واقع شدن از سوی رهبری به این دلیل است که ایشان می خواهند به مسئولین یادآوری کنند که صاحب این مملکت و نظام جوان ها هستند لذا کار را به صاحبش باید داد.

 دانشگاه محل تمرین مدیریتی دانشجویان است

وی با بیان این نکته که جوان ها هم باید خود را نشان دهند که می توانند وارث این ارث باشند، افزود:  فعالیت های دانشجویی در دانشگاه تمرین مدیریت برای قشر دانشجو است و اگر مرتکب اشتباهی شوند ما نباید نقدی کنیم یا برخورد کنیم زیرا این تمرین است و اگر کسی در تمرین یا ما نور اشتباهی مرتکب شود، کسی او را تنبیه نمی کند.

حجت الاسلام سراج ترویج فعالیت های دانشجویی در دانشگاه را لازمه پویایی و زنده بودن دانشگاه دانست و گفت: جوان دانشگاهی باید پر انرژی باشد و این پر انرژی بودن گاهی خطا و اشتباه هم دارد و این بلامانع است اگر این موارد و تمرین مدیریتی نباشد دانشگاه مرده است.

رهبری، دانشگاه ها را مسئول حفاظت از فرهنگ و سیاست نظام می دانند

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام، با اشاره به این مسئله که مطالبات رهبری در هر حوزه ای مخاطبان خاص خود را دارد، بیان کرد: در دانشگاه رهبری عناوین افسران و فرماندهان جنگ نرم را مطرح کردند وبا تأکید بر مباحث فرهنگی و سیاسی در دانشگاه ها، آنها را مسئول حفاظت از فرهنگ و سیاست نظام می دانند.

وی با اشاره به  موضوع نفوذ دشمن که رهبری بر روی آن تأکید دارند، اظهار داشت: همه باید هوشیار باشند تا دشمنان نتوانند به ارکان نظام نفوذ کنند.

 نفوذ از مراکز علمی و تصمیم گیری شروع می شود/دانشگاهیان مراقب باشند به اسم تعامل علمی با دنیا محل نفوذ واقع نشوند

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، با بیان اینکه دانشگاه ها باید این بحث نفوذ را بیشتر جدی بگیرند، تصریح کرد: نفوذ از مراکز علمی و تصمیم گیری شروع می شود لذا باید دانشگاهیان مراقب باشند به اسم تعامل علمی با دنیا محل نفوذ واقع نشوند و این مسئله را دیده بانی کنند.

حجت الاسلام سراج، با بیان این موضوع مهم که باید بخش های علمی را به عنوان منافذ نفوذ مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که عصر انفجار اطلاعات و اینترنت است باید مراقب مطالبی باشیم که در ظاهر علمی است اما در باطن و کنه، پروسه ی نفوذ هستند.

وی اضافه کرد: مراکز علمی، مراکز ثقل این نظام هستند اگر در این مراکز نفوذی صورت گیرد جبران آن سخت است.

دانشجو حاضر است کشته شود اما اجازه نفوذ دشمن را به کشور ندهد

این روحانی با اشاره به 16آذر و بیان فلسفه این روز، گفت:  نکته ای در وقایع 16آذرنهفته است که سیاسیون نباید آن را فراموش کنند، و آن مسئله استکبارستیزی است.

سراج با اشاره به شهادت 3 شهید 16 آذر اظهار داشت: شهادت دانشجویان در آن روز نشانگر این بود که دانشجو حاضر است کشته شود اما اجازه نفوذ دشمن را به کشور ندهد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه ایلام با تأکید بر این نکته که 16 آذر ثابت کرد که حرف دانشگاه این است که ایران جای استعمار و استکبار نیست، گفت: متأسفانه بعضی از گروه های سیاسی در تلاش هستند هم 16 آذر و هم 13 آبان را کم رنگ کرده و آن موج استکبار ستیزی اش را بردارند و می گویند ما با دنیا تعامل داریم.

 حجت الاسلام سراج، ابراز داشت:  باید قیمت این تعامل معلوم باشد،امام(ره) فرمود اگر آمریکا دست از گرگ بودنش برداشت ما با او مشکلی نداریم و تا زمانی که رابطه گرگ و میش میان آمریکا و ایران برقرار است مذاکره به درد ما نمیخورد. 

وظیفه جنبش دانشجویی اعتلای کشور در همه جهات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است

وی در ادامه گفت: هدف و وظیفه جنبش دانشجویی اعتلای کشور در همه جهات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، لذا دانشجو بایدکاری کند که مملکت هم از نظر اقتصادی و هم سیاسی و فرهنگی به پیشرفت برسد و جنبش دانشجویی باید در این محور حرکت کنند اگر جنبش باعث کند شدن این رابطه شود آن جنبش رسالت اصلی اش را از دست داده است.

عضو هیدت علمی داشنگاه ایلام، در خصوص نقش جنبش های دانشجویی در این مرکز آموزش عالی، گفت: در دانشگاه ایلام دانشجویان در تشکل ها فعال هستند، هرچند زیر و بم داشته اند وگاهی کند و گاهی تند بوده اند اما هیچگاه تعطیل نشده اند.

وی با توجه به فعالیت تشکل ها، افزود: تغییر دولت ها در کار تشکل مجمع پیروان خط امام و جامعه اسلامی تأثیر داشته است دولت ها که عوض می شوند جو ها هم تغییر می کند، و به نظر من جنبش دانشجویی باید کار خود را انجام دهد و ادامه کارشان بستگی به خود شان دارد.

سراج با بیان اینکه ما در دانشگاه خواهان رقابت سالم تشکل ها هستیم و ان را مایه رشد دانشگاه و جامعه می دانیم، تصریح کرد: آنچه که دانشگاه موظف و مکلف است انجام دهند این است که زمینه فعالیت را در اختیار همه تشکل ها قرار دهند و تفاوتی بین آنها برای دانشگاه نیست.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه ایلام، در پایان خطاب به جنبش دانشجویی، بیان داشت: جنبش دانشجویی باید روی زیر بناها و مطالعات سیاسی بیشتر کار کنند و دانشجویانی صاحب تحلیل سیاسی پرورش دهند نه موج سیاسی؛ و دانشجو باید با مطالعه یک تحلیل گر سیاسی باشد.

 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد