سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17764
|
12:50 - 1394/09/18
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه ایلام:

پژوهش در جامعه مغفول مانده است/ ایجاد مرکز پژوهشی ایلام شناسی در دانشگاه ایلام

پژوهش در جامعه مغفول مانده است/ ایجاد مرکز پژوهشی ایلام شناسی در دانشگاه ایلام
رئیس دانشگاه ایلام گفت:یکی از مقوله های مهمی که به معنای واقع ومغفول مانده مبحث پژوهش بوده که با توجه به وضعیت جامعه و کشور باید نگاه ویژه تری به ان داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه و دانشگاه ايلام بيدار، محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در نشست با اصحاب رسانه بمناسبت هفته پژوهش گفت: یکی از مقوله های مهمی که به معنای واقع  مغفول مانده پژوهش بوده که با توجه به وضعیت جامعه و کشور باید نگاه ویژه تری به ان داشت.

وی پژوهش را برای توسعه یک ضرورت دانست و اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه باید به سمت پژوهش محوری رفته و به جد بایستی از تصمیم های عجولانه که علم در آن دخیل نیست جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه ایلام در ادامه به فعالیت های پژوهشی دانشگاه پرداخت و افزود: الحمدالله دولت در مقوله پژوهش نگاه ویژه ای به ایلام پیدا کرده و در سفر دکتر ستاری به ایلام که باید یک نقطه عطفی در پژوهش استان یاد کرده مبلغ 2میلیارد ریال برای استان تصویب شد و به حول قوه الهی و نگاه دولت این مبلغ به چهار برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین با حمایت معاونت علمی رئیس جمهور  تفاهم شده که در چند حوزه مهم پژوهشی مرکز کشوری در ایلام دایر شود.

علی اکبری دانشگاه ایلام را یک دانشگاه اجتماعی عنوان و بیان کرد: ما در دانشگاه ایلام به دنبال توسعه دانشگاه به اقشار جامعه بود که الحمدالله تا حدود زیادی موفق بودیم و توانستیم معضلات مهم جامعه را در قالب کارهای پژوهشی ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه ایلام اظهار داشت: پژوهش در خصوص سیل، اربعین و نزاع های خیابانی از این دست فعالیت ها بوده که امیدواریم به نتیجه مطلوب نیز برسد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت های مهم در حوزه پژوهش ایجاد مرکز ایلام شناسی بوده که با استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه در تلاش معرفی ایلام واقعی هستیم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در ایلام به فعالیت های این هفته پرداخت و گفت: هفته پژوهش در ایلام همزمان با هفته ملی پژوهش از 22 آذر آغاز می شود و برنامه های ویژه ای برای این ایام پیش بینی شده است.

علی اکبری مهمترین برنامه این هفته را همایش ملی گفتمان معرفی و اظهار کرد: در فراخوان این همایش بیش از 100مقاله به دبیرخانه وصول شده که 20 مقاله در روز 25 آذر ارائه می شود.

رئیس دانشگاه ایلام برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، بازدید مدارس از دانشگاه و بازدیدهای علمی پژوهشی را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد