سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17753
|
20:28 - 1394/09/17
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع):

زنگ خطر کاهش زائر در مهران به صدا در آمده است/اربعین سال آینده به خاطر انتخابات فراموش نشود

زنگ خطر کاهش زائر در مهران به صدا در آمده است/اربعین سال آینده به خاطر انتخابات فراموش نشود
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:شاید خیلی ها از این جمله خوششان نیاید اما باید پذیرفت که امسال نسبت به سال گذشته زائر کمتری مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرد و این یک زنگ خطر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار،سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در گفتگوی خبری شبکه سیمای ایلام ضمن قدردانی از زحمات کلیه مردم استان و مسئولین به خاطر پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت:سپاه به مانند دیگر نهادها و همپای مردم امسال هم خدمات متنوعی به زائران اربعین حسینی ارائه داد.

وی اظهار کرد:سپاه به خاطر داشتن روحیه جهادی و معنوی و ارتباط به رودخانه مردمی همیشه با امکانات و تجهیزات خود در مراسمات گوناگون حضور می یابد.

سردار حسینی افزود:سپاه امیرالمومنین(ع) استان به مانند سال گذشته با ورود امکانات خود نقشی بزرگ در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خلق کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام،اسکان و حمل و نقل را دو وظیفه اصلی سپاه در اربعین امسال دانست و ادامه داد:احداث اردوگاه اسکان با ظرفیت 6000 نفری در پایانه مرزی مهران از جمله اقدامات سپاه در اربعین بود،این اردوگاه در روزهای آخر و به علت برودت هوا با ظرفیت چند برابری به خدمت رسانی به زائران مشغول بود به طوری که در برخی شب ها تا 26 هزار نفر در این اردوگاه اسکان داده شدند.

وی عنوان کرد:در بحث حمل و نقل نیز سپاه وظیفه داشت به همراه شهرداری از پارکینگ تا پایانه مرزی به انتقال زائران مشغول شود که برای این مورد 700 دستگاه اتوبوس شرکت جوان سیر و 600 دستگاه امکانات خودرویی سپاه به کار گرفته شد.

سردار حسینی افزود:در روزهای آخر و به علت کمبود امکانات حمل و نقلی تعداد 180 اتوبوس دیگر وارد شهر مهران شدند و به صورت رایگاه زائران را به شهرهای کرمانشاه،ایلام،اندیمشک،قزوین و تهران انتقال دادند.

وی اظهار کرد:علاوه بر این امکانات،از 3 فروند بالگرد برای حمل و نقل امکانات غذایی استفاده شد،همچنین یک پهباد سپاه وظیفه داشت تا از شهر کوت عراق تا مهران را به صورت روزانه کنترل نماید.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه سپاه در سایر موضوعات به خاطر کمبود امکانات استان نیز وارد شد،گفت:احداث بیمارستان صحرایی در شهر کوت عراق و پایانه مرزی مهران از دیگر اقدامات سپاه در اربعین امسال بود که در این بیمارستان ها 6 پزشک متخصص حضور داشته و 2000 نفر را مورد معاینه قرار دادند.

سردار حسینی هزینه 200 میلیون تومانی دارو و درمان 20 هزار نفر توسط بسیج جامع پزشکی را از دیگر اقدامات سپاه در اربعین حسینی امسال عنوان کرد.

وی تاکید کرد:برای خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی 1660 نفر نیروی رسمی،وظیفه و بسیجی به کار گرفته شدند،همچنین 116 ایستگاه صلواتی وابسته به سپاه در شهر مهران و ایلام به استقبال از زائران مشغول شدند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام،تولید نرم افزار ویژه اربعین،ایجاد ایستگاههای بلوتوث،ایجاد ایستگاههای فرهنگی و برپایی نمایشگاه استکبار ستیزی را از دیگر اقدامات سپاه امیرالمومنین(ع) در اربعین امسال دانست.

زنگ خطر کاهش زائر در مهران به صدا در آمده است

سردار حسینی در ادامه گفتگوی خبری خود با سیمای مرکز ایلام با آسیب شناسی اربعین امسال اظهار کرد:استان ایلام دارای یک ظرفیت خاص هست و مسئولین هم همه این ظرفیت را به کار گرفتند،اما باید پذیرفت که استان ما به یک خون تازه نیاز دارد و آن هم نگاه ویژه دولت به استان ایلام برای تامین زیر ساخت ها و نیز ایجاد ردیف جداگانه برای اربعین است.

وی گفت:شاید خیلی ها از این جمله خوششان نیاید اما باید پذیرفت که امسال نسبت به سال گذشته زائر کمتری مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرد و این یک زنگ خطر است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ادامه داد:استانهای هم مرز با عراق امسال بسیار تلاش کردند تا زائر بیشتری به استان آنها برود،مسئولین استان کرمانشاه هم در تلاش هستند تا مرز این استان هم باز شود و اگر زیر ساخت ها و مشکلات استان برطرف نشود برای سالهای آینده شهر مهران با استقبال کمتری روبرو خواهد شد.

اربعین سال آینده به خاطر انتخابات فراموش نشود

سردار حسینی تاکید کرد:مسئولین استان توجه داشته باشند که موضوع اربعین سال آینده به خاطر انتخابات مجلس به دست فراموشی سپرده نشود و از هم اکنون باید به طور جد پیگیر مطابلات جدی استان در این زمینه باشند.

وی ایجاد یک پایانه مرزی جدید در استان ایلام را مطالبه جدی استان از مسئولین کشوری دانست و گفت:ایجاد پایانه مرزی دهلران می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل نماید و به پیشرفت استان نیز کمک کند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در ادامه با بیان اینکه همه پذیرفته اند که مهران بهترین نقطه برای خروج از کشور است،گفت:با وجود اینکه استان ما دچار مشکلات زیر ساختی است اما هم مسئولین ایرانی و هم عراقی به این موضوع پی برده اند که امن ترین و نزدیک ترین نقطه برای زیارت عتبات عالیات شهر مهران و استان ایلام است و لازم است که از این موضوع نهایت استفاده را انجام دهیم.

سردار حسینی اظهار کرد:هر زائر یک سفیر برای استان ما می باشد و هرچه امکانات ما بهتر باشد یک ظرفیت مثبت برای استان به وجو می آید.

وی  در پایان برنامه گفتگوی خبری ایجاد یک دبیرخانه دائم ویژه اربعین در استان را لازم دانست.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد