سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17686
|
09:00 - 1394/09/14
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

نشست مقابله با بیوتروریسم در مرز مهران برگزار شد

نشست مقابله با بیوتروریسم در مرز مهران برگزار شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از برپایی نشست مقابله با بیوتروریسم در مرز مهران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، دکتر"علی دلپیشه"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از برپایی نشست مقابله با بیوتروریسم با حضور مسئولان استانی و با هدف بررسی میزان آمادگی بخش های مختلف در مرز بین المللی مهران خبر داد.

وی گفت: تردد میلیونی عزاداران و دل دادگان اباعبداالله الحسین(ع) و برگزاری آیین باشکوه اربعین حسینی در کربلا، ممکن است دشمنان اقدام به انجام تهدیدهایی احتمالی کنند.

این مسئول اظهار کرد: بر این اساس لازم است که میزان آمادگی و توان مقابله با این تهدیدها از سوی کشورمان در مسیر تردد زائران اربعین حسینی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: اقدامات پیشگیرانه برای تهدیدهای بیوتروریسم که معمولاً در این مناسبت ها از سوی دشمنان محتمل می باشد، از ضروری ترین مباحثی است که باید مد نظر قرار گیرد و تمامی بخش ها با هدف مقابله با این تهدیدها در حال آمادگی کامل باشند و به موقع واکنش نشان دهند.
دلپیشه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همدلی و همکاری مسئولان راه را برای ارائه خدمات بهتر و مناسبتر به زائران اربعین حسینی هموارتر خواهد ساخت، ابراز داشت: خوشبختانه در بین مسئولان و دست اندرکاران مرتبط با تردد زائران ارتباط و همدلی ارزنده ای وجود داشته و خدمتگزاری به زائران به عنوان یک هدف و رسالت همگانی در این روزها بسیار مشهود و ملموس است.
وی ادامه داد: در کنار دانشگاه علوم پزشکی نهادها و ارگانهایی همچون سپاه، ارتش، هلال احمر، شهرداری تهران و...در حوزه سلامت به زائران خدمت دهی می کنند.
این مسئول با بیان اینکه تشکیل یک کمیته اختصاصی متشکل از دستگاهها، نهادها و ارگان های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان در پایانه مرزی مهران ضروری به نظر می رسد، گفت: انتقال راهکارها در هماهنگی بیشتر در ارائه خدمات، رفع مشکلات و چالش ها، مبارزه با تهدیدها، همفکری و تصمیم گیری و تصمیم سازی برای خدمات دهی مناسب تر به زائران از طریق این کمیته تسهیل می یابد و اقدامات مورد نظر در کمترین زمان ممکن عملی خواهند شد.
معاون هماهنگی اورژانس کشور، مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری و دیگر مسئولان سیاسی، نظامی، انتظامی و امنیتی حاضر در این نشست به بیان دیدگاهها، راهکارها و نقطه نظرات خود در رابطه با موضوع جلسه پرداختند.
 
 
انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد