سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17650
|
11:13 - 1394/09/10
نسخه چاپی

با توقف خروج از مرز/

مهران مهیای بازگشت زوار شد

مهران مهیای بازگشت زوار شد
از ساعت 8 صبح امروز راه‌های ورودی به مهران از دهلران به سمت ایلام و مهران مسدود شده و زوار کربلا به مرزهای شلمچه و چزابه هدایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايلام بيدار مستقر در مرز مهران، حجم گسترده ای از زوار اربعین حسینی از چند روز گذشته از طریق مرز بین المللی مهران وارد عراق شدند و همین امر مهران را به پرترددترین مرز تبدیک کرده بود.

براساس آمار و گزارشات بیش از 60 درصد خروج زوار از مرز مهران بوده است.

از روز گذشته موج بازگشت زوار از عراق به سمت ایران روانه شده اند و این مرز شاهد بازگشت زائرین ایرانی به کشور است.

مسئولان امر در اقدامی به جهت تسهیل در ورود زائرین به کشور راههای مواصلاتی به مرز مهران از سمت ایلام و دهلران را مسدود و از تردد زوار به مرز مهران جلوگیری می کنند.

اما مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) با وجود همه این تدابیر از تلاش دست نکشیده و به هر طریقی خود را به مرز می رسانند.

مردم به مرز مهران مراجعه نکنند

سردار محمدجواد زاده کمند جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در گفتگویی اظهار کرد: با اشاره به آغاز دور بارگشت زائران ار عتبات عالیات در حال مدیریت تردد، تخلیه سالن های ترانزیت جهت تسهیل در ورود زائران به پایانه مرزی مهران هستیم لذا از مردم تقاضا داریم دیگر به مهران مراجعه نکنند.

وی تصریح کرد: عوامل پلیس راه در جاده های منتهی به مهران مستقر و در حال ساماندهی و کنترل ترددها هستند ولی از مردم بویژه رانندگان وسایل نقلیه می خواهیم با ماموران پلیس همکاری کنند.

عبور زوار جدید از مهران منتفی است

محمد بابایی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا نیز در این باره اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که موج بازگشت تعداد زیادی از زوار را در مرز مهران شاهد باشیم؛ بنابراین عبور زوار جدید از مهران منتفی شده تا بتوان نرم‌افزارهای موجود را برای ورود زائران به کشورمان تغییر کاربری داد.

بابایی از پذیرش تعداد محدود مسافری که از شب گذشته در مهران باقی مانده، در پایانه مرزی مهران خبر داد و خاطر نشان کرد: از ساعت 8 صبح امروز راه‌های ورودی به مهران از دهلران به سمت ایلام و مهران مسدود شده و زوار کربلا به مرزهای شلمچه و چزابه هدایت می‌شوند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد