سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17643
|
15:14 - 1394/09/09
نسخه چاپی

حاشیه نگاری خبرنگار ایلام بیدار از شور حسینی زائران کربلا در مهران/

اینجا حسین(ع) صاحب قلب هاست

اینجا حسین(ع) صاحب قلب هاست
تنها چند به اربعین حسینی زمان باقیست، ولی هر روز به تعداد مشتاقانی که قصد حضور در راهپیمایی رابعین حسینی را دارند افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامیایلام بیدارمستقر در مرز مهران،این روزها مهران سرشار از شوق و شور مردمی است که قصد دارند خود را برای حضور در مراسم اربعین حسینی به کربلا رسانده و میزبانانی شایسته که هر چه در توان دارند برای پذیرایی از زائران سالار شهیدان به میدان آورده و با تشکیل ایستگاههای مختلف صلواتی در شهر مهران و پایانه مرزی به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند

*عبور و مرور زائران در شهر مهران با وجود خودروهای بسیار زیاد و پارک شده در شهر انجام می گیرد و با توجه به برنامه ریزی انجام شده زائران از پارکینگ بزرگ که در کمبربندی مهران به دهلران تعبیه شده با اتوبوس ها به صورت صلواتی به پایانه مرزی منتقل می شوند.


* ترافیک و ازدحام زائران امروز دوشنبه(9 آذرماه) به اوج خود رسیده است و شاهد سرازیر شدن هزاران عاشق ابا عبدالله الحسین(ع) به شهر مهران هستیم.

*با وجود شایعات بسیار زیاد کماکان تردد فقط با ویزا و پاسپورت امکان پذیر است البته برخی از این شلوغی ها استفاده کرده و بدون مدارک از مرز خارج شده اند.
*ایستگاههای صلواتی و مردمی زیادی در مسیر تردد زائران ایجاد شده از جمله آنها ایستگاه ملکشاهی ها بوده که با نان داغ و کباب از زائران پذیرایی می کند.


*در سه روز اخیر و به دلیل ازدحام بسیار زیاد،زائران مجبورند مسیر 2 کیلومتری با قیمانده به پایانه مرزی را با پای پیاده طی نمایند.
*چندین دستگاه خودپرداز بانکی در پایانه مرزی مهران مرزی مستقر شده است.
*گروه های بهداشتی و درمانی سپاه امیرالمومنین(ع)،ناجا و دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز آماده خدمت به زائران هستند.
*با پیگیری مسئولان ایرانی و عراقی، جمعیت هلال احمر درمان بیماران را از نقطه صفر مرزی در شلمچه تا کربلا عهده دار است.
*گروه 2000 نفری تهران بزرگ در حالی که یکی از گیت های عبور و مرور به آنها اختصاص پیدا کرده بود موفق به خروج از کشور شدند.

*سپاه با ایجاد اردوگاه 6 هزار نفری در پایانه مرزی در حال خدمت رسانی به زائران حسینی است.

 

*به همت سپاه ایستگاههای فرهنگی در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی ایجاد شده و در این ایستگاهها با حضور زائران نماز اول وقت برپا می شود.

*شهرداری تهران مانند سال گذشته با ایجاد یک چادر بزرگ در حال پذیرایی و اسکان از زائران هست.

*خبرنگاران نیز در مرز مهران حضور فعالی دارند،به محض ورود یک مسئول همه آنها با توان چند برابر در حال تصویر برداری و مصاحبه هستند.

*صدا و سیمای استان ایلام با ایجاد یک مرکز موقت و با استفاده از هلی شات و دوربین های در حال ثبت این رویداد بزرگ در استان ایلام هستند.

*موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده و هم اکنون در مسیر پایانه مرزی مهران برخی از زائران در حال بازگشت هستند.

*اتوبوس ها در پایانه مرزی  با مسیر های مختلف در پایانه مرزی مستقر شده و آماده انتقال زائران به نقاط مختلف کشور هستند.

*اتوبوس های تهران،قم،اصفهان و قزوین بیشترین مسافر را داشته و به راحتی و کمتر از نیم ساعت مسافرگیری کرده و عازم می شوند.

*شور و عشق زائران به امام حسین(ع) در قالب هیچ گزارش و تصویری بیان شدنی نیست و تنها می توان گفت که حسین(ع) صاحب قلب هاست و به همین خاطر است که میلیون ها عاشق در تمامی جهان با وجود همه سختی ها در اربعین آن حضرت در کربلا حاضر می شوند.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد