سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17601
|
11:08 - 1394/09/05
نسخه چاپی

وزیر بهداشت در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار:

تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود بیماری وبا به ایران اتخاذ شده است/ زائران مراقبت های فردی را رعایت کنند

تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود بیماری وبا به ایران اتخاذ شده است/ زائران مراقبت های فردی را رعایت کنند
وزیر بهداشت گفت:مردم نگران انتقال بیماری وبا به کشور نباشند چرا که وزارت بهداشت با حضور در مبادی ورودی به کشور کنترل های لازم به عمل خواهد آورد.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در جریان بازدید از امکانات بهداشتی مرز بین المللی مهران گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامیایلام بیدارمستقر در مرز مهران با اشاره به برنامه ریزی مناسب وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورود بیماری های واگیردار از جمله وبا به کشور گفت:هنگام بازگشت زاپران اربعین حسینی به کشور،تدابیری اندیشیده شده تا معاینه های لازم برای این منظور بعمل آید در این زیمنه همکاری ها با کشور عراق انجام پذیرفته است.

وی اظهار کرد: در این زمینه کلر لازم برای کشورعراق تأمین شده و در طول مسیر از زائرین محترم مراقب می شود.

هاشمی افزود: علاوه بر این اطلاعاتی هم به خود مردم داده می شود با توجه به فصل سرما و اطلاعاتی که مردم دارند و مراقبت می کنند جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: زائرانی که علائم اسهال و ناراحتی های گوارشی داشته باشند باید به همکارام ما اطلاع بدهند.

وی بیان کرد: در صورتی هم که همکاران بهداشت اعم از وزارت بهداشت و هلال احمر توصیه های لازم را ارائه می دهند در مراقبت های فردی حتما رعایت کنند.

هاشمی عنوان کرد:مردم نگران انتقال بیماری وبا به کشور نباشند چرا که وزارت بهداشت با حضور در مبادی ورودی به کشور کنترل های لازم به عمل خواهد آورد.

وزیر بهداشت اضافه کرد:هم اکنون تیم های بهداشتی و کنترلی در سه مرز مهران،شلمچه و چذابه مستقر هستند. 

مرز بین‌المللی مهران مرز کانون اصلی تردد زائر و صادرات کالا ایرانی به کشور عراق است، شمار زیادی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در آیین‌های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت می‌کنند.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان تا دو میلیون زائر افزایش یابد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد