سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16418
|
11:43 - 1394/06/29
نسخه چاپی

برای اولین بار در ایوان صورت گرفت/

تولید قارچ رنگی خوراکی در قالب اقتصاد مقاومتی

تولید قارچ رنگی خوراکی در قالب اقتصاد مقاومتی
کارآفرین اقتصاد مقاومتی با فکری خلاق اقدام به ایجاد قارچ رنگی خوراکی برای اولین بار در سطح استان کرده که خواص دارویی دارد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازجویزر، برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید یک سیاستگذاری پایدار در همه سطوح در نظر گرفته شود.

اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان ایوان با اجرای طرحهای مختلفی همچون پرورش قارچ خانگی ، پرورش مرغ (مرغداری خانگی ) ، ورمی کومپوست ، زنبورداری ، پرورش گیاهان دارویی و  . . . در حال پویایی است.

لازمه های توسعه اقتصادمقاومتی ایجاد تحرک، پویایی و بهبود شاخصهای کلان و خرد همراه با عدالت اجتماعی و داشتن همت و مدیریت جهادی همراه با فکری خلاق و روحیه ای بسیجی است که در آن مردم محور این اقتصاد هستند.

امیدعلی خسروی یکی از پرورش دهندگان قارچ خانگی در طرح اقتصادمقاومتی در گفتگو با پایگاه خبری جویزر بیان داشت : مدتها به دنبال ایجاد یک شغل پایدار و مناسب بودم که هم برای خود و خانواده ام درآمد زایی داشته باشم و هم برای تعدادی از دوستان بتوانم ایجاد شغلی بنمایم لذا با استفاده از تسهیلات سپاه ناحیه و در راستای اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی به پرورش قارچ خانگی در شهرستان روی آوردم.

این پرورش دهنده قارچ افزود : محصول من هشت و نیم تن کمپوست است که باید 2/5 تن برداشت داشته باشه و روزانه بین 40 تا 50 کیلوگرم برداشت دارم که در سطح شهرستان و شهرستانهای همجوار توزیع می گردد.

وی افزود : تمام تسهیلاتی که به مزرعه من تعلق گرفته از سوی سپاه ناحیه ایوان بوده که تحت نظارت بسیج سازندگی می باشد و از ابتدای اجرای مزرعه تا زمان بهره وری 35 روز طول می کشد تا محصول به بار بنشیند افرادی که در حال حاضر در این کار مشغول می باشند بطور مستقینم و غیر مستقیم  8 نفر مشغول به کار شده اند.

این پرورش دهنده با فکری خلاق اقدام به ایجاد قارچ رنگی خوراکی برای اولین بار نموده است که خواص دارویی نیز دارد.

خسروی در خصوص پرورش قارچ خوراکی رنگی در مزرعه خود اضافه کرد :  یک ماده گیاهی طبیعی به ماده اولیه افزوده ایم که باعث شده قارچ رنگی تولید کنیم و این نوع قارچ از نظر پزشکی برای ناراحتی قلبی و فشار خون بسیار مفید است.

همچنین محمود سواری مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایوان در این خصوص بیان داشت : ما در عرصه اقتصاد مقاومتی با 3 میلیارد ریال اعتبار طرحهای پرورش قارچ ، پرورش مرغ بومی ، ورمی کومپوست ، پرورش گیاهان دارویی و  . . . را اجرا می نماییم ، سعی ما در اقتصاد مقاومتی اجرای طرحهایی است که موفق به بیشترین بازدهی و محصول باشند ؛ به همین خاطر بیشترین تمرکز ما بر روی پرورش مرغ و پرورش قارچ صورت گرفت که بحمدالله تاکنون این طرحهها در سطح شهرستان بخوبی دارای بازدهی بوده اند.

وی افزود : نظارت و سرکشی مداوم از این طرح ها صورت می گیرد و با کمک بسیج مهندسین از جهادکشاورزی و دامپزشکی در این خصوص کمک ها و راهنمایی های لازم را کسب می نماییم همچنین در خصوص بازار فروش محصولات این طرح ، محلهای عرضه بخوبی در سطح شهرستان مهیا گردیده و حتی تقاضاهای مردمی بیشتر از پیش بینی ما بوده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد