سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16331
|
08:06 - 1394/06/24
نسخه چاپی

در دهلران/

نشست هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس برپا شد

نشست هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس برپا شد
نشست هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان دهلران برگزار شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازنسیم دهلران، به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست برنامه ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولین ادارات شهرستان دهلران در محل سالن اجتماعات فرمانداری دهلران برگزار شد.

براساس این گزارش حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه تمام ناشدنی انقلاب اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه دهلران سرزمین جهاد و جنگ و دفاع است، افزود: صدا و سیمای استان و کشور می بایست در انعکاس رشادت ها و ایثارگری های مردمان منطقه دهلران در دوران دفاع مقدس در رسانه ملی توجه ویژه ای داشته باشد و از ایستادگی و مقاومت مردم  دهلران و آوارگی آنان تجلیل شود.
امام جمعه دهلران تصریح کرد: برای آشنایی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت می بایست با برپایی نمایشگاه های عکس در سطح مدارس و دانشگاه ها و نشر و ترویج وصیت نامه شهدا در بین نسل جوان برنامه هایی درنظر گرفته شود.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان دهلران در مسیر تردد جنوب به غرب کشور و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین می باشد، می طلبد که مسئولان استان نسبت به توجه به زیرساخت های اربعین در دهلران هم نگاه ویژه ای داشته باشند.
امید علی سبزی فرماندار شهرستان دهلران نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: بسیج همگانی مردم به رهبری امام راحل باعث شد تا نیروهای غیور اسلام، تمام معادلات جنگی را بر هم زنند و با رشادت و سربلندی به‌ اهدافشان دست یابند و پیروزی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورند.
وی افزود: دفاع مقدس با وجود همه سختی‌ها و محدودیت ها باعث شد تا خلاقیت و اعتماد به‌ نفس در جوانان انقلابی بارور شود که گواه این موضوع، پیشرفت‌های ارزشمندی است که امروز در کشور در عرصه‌های مختلف همچون هسته‌ای، نانوفناوری، هوافضا و پزشکی شاهد هستیم.
سبزی تصریح کرد: هدف از برگزاری برنامه های بزرگداشت در هفته دفاع مقدس زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس می باشد.
وی اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا ضمن حفظ فرهنگ ایثار، شهادت، بتوانیم آرمانهای شهدا و رشادتهای رزمندگان را به نسلهای دیگر نیز انتقال دهیم.
فرماندار شهرستان دهلران خاطر نشان کرد: در ایام هفته دفاع مقدس برنامه هایی از جمله رژه خودرویی، جشنواره عشایری، نمایشگاه عکس، خاطره گویی در سطح مدارس، یادواره شهدا و... از جمله ویژه برنامه های شاخص در شهرستان دهلران است.
وی با بیان اینکه دهلران در دوران دفاع مقدس همواره مورد هجوم و حمله دشمن بعثی بوده است عنوان نمود: یکی از کارهایی که همزمان با دوران بازسازی در شهر دهلران می بایست صورت می گرفت حفظ بقایا و آثار برجای مانده از دوران دفاع مقدس است که امروز از آن آثار بعنوان یک موزه دفاع مقدس که گویای رشادت ها و ایثارگری های مردان و زنان دهلرانی است بهره برد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد