سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16316
|
08:02 - 1394/06/23
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اجتماعی:

لوازم التحریر غربی فرهنگ ایرانی را نشانه رفته است

لوازم التحریر غربی فرهنگ ایرانی را نشانه رفته است
زهرا قاسمی گفت: لوازم التحریر غربی کودکان را از فرهنگ اصیل ایرانی دور می کند.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازروشنا، "زهرا قاسمی"، کارشناس مسائل اجتماعی پیرامون استفاده کودکان از لوازم التحریر با نمادهای غربی گفت: کودکان از رشد فکری و عاطفی کاملی برخوردارنبوده و همواره در جستجوی قهرمانی به عنوان الگو هستند و این الگوها را در کارتون ها پیدا می کنند و به آنها دلبسته می شوند.

وی اظهار کرد: این علاقه باعث سبب می شود که کودک با شخصیت های کارتونی هم ذات پنداری کنند و آن را در تمام لایه های زندگی حقیقی خود وارد کنند و این خود آسیب های فکری و روحی به همراه دارد.

این کارشناس اجتماعی با بیان اینکه لوازم التحریر از جمله اقلامی هستند که حامل نمادهای فرهنگ محسوب می شوند افزود: متاسفانه چندسالی است که با شکل گیری شخصیت های کارتونی موج لوازم و وسایلی که منقش به تصاویر این شخصیت ها و قهرمانان توهمی شده کشورمان را دربر گرفته است.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: استفاده کودکان از لوازم تحریر غربی انها را هر روز بیش از پیش با فرهنگ غرب آشنا کرده و از فرهنگ اصیل ایرانی دور میکند.

قاسمی تصریح کرد: در این شرایط که کشوری مثل ایران با پشتوانه فرهنگی و تاریخی غنی و با وجود اسطوره ها و شخصیت های بزرگ اینگونه مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است باید فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه صورت گیرد تا از چهره های نامناسب در پشت جلد دفترچه و سایر اقلام استفاده نشود و برای مقابله با چنین مسئله ای کمی توان با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و با چاپ تصویر قهرمانان و شخصیت های محبوب ملی استفاده کرد.

البته این اقدام چندسالی هست که شروع شده اما از رشد خوبی برخوردار نبوده و لازم است مسئولان بیشتر در این زمینه و فرهنگ سازی آن اقداماتی را انجام دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد