سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16280
|
09:52 - 1394/06/21
نسخه چاپی

رئیس دانشکده فنی خواهران ایلام:

راهکار کاهش وابستگی ها، اقتصاد مقاومتی است

راهکار کاهش وابستگی ها، اقتصاد مقاومتی است
رئیس دانشکده فنی خواهران ایلام گفت: خروجی اقتصاد مقاومتی خلاقیت و نوآوری است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازایلام رصد، "پریچهر قنبری" رئیس دانشکده فنی خواهران ایلام، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هشتم مرداد ماه در دیدار با جمعی از محققان و پژوهشگران اظهار داشت: رهبری در این دیدار راه عبور از مقطع حساس کنونی را جدی گرفتن توجه به اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.

اقتصاد مقاومتی به معنای کم کردن وابستگی ها درعرصه ی اقتصاد است

قنبری گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای کم کردن وابستگی ها در عرصه ی اقتصاد و رسیدن به استقلال و استفاده از توان داخلی است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین خروجی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی خلاقیت و نوآوری است، افزود: با توجه به اینکه منشا اکثر خلاقیت ها نیاز بشر بوده لذا در شرایطی که وابستگی های اقتصادی جای خود را به مقاومت و تکیه بر توان داخلی می دهد نتیجه اش استفاده از علم و فناوری و مغزهای متفکری است که در کشور عزیزمان توانایی خلق هر اثری را دارند.

 مهارت و فن آموزی می تواند بستر مناسبی را برای تکیه بر تولیدات داخلی فراهم نماید

رئیس دانشکده فنی خواهران ایلام، با اشاره به نقش مهارت و فن آموزی در این زمینه تصریح کرد:  مهارت و فن آموزی می تواند بستر مناسبی را برای تکیه بر تولیدات داخلی فراهم نماید.

وی با بیان این مسئله که دانشگاه فنی و حرفه ای که اساسا دانشگاهی مهارت محور در کشور محسوب می شود همین وظیفه را برعهده دارد، اظهار داشت: دانشکده فنی خواهران هم اکنون در حال پرورش نسلی است که می تواند در تمام زمینه ها علم و مهارت را به ثروت و تولید تبدیل کند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به تنوع رشته های فنی و مهارتی در این دانشکده خاطر نشان کرد: هیچ مهارت و حرفه ای از دید دانشگاه فنی و حرفه ای جهت ایجاد رشته های مهارتی پنهان نمانده و حتی در چند سال اخیر با توسعه ی رشته های مهارتی جدید این دانشگاه می تواند فارغ التحصیلان بی شماری را وارد چرخه کار و تولید نماید.

دانشکده های فنی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهند داشت

قنبری بیان کرد: در زمینه توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی می توان مدعی شد که این دانشگاه در تحقق خواست رهبری در زمینه پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی که همان اتکا به توان داخلی است نقش اساسی ایفا می کند.

وی گفت: در حال حاضر آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور در حال غربالگری رشته های مهارتی هستند و ضمن حذف رشته های مهارتی غیر قابل استفاده و ناکارآمد با جایگزینی و ایجاد رشته های مورد نیاز صنعت در کشور باعث به وجود آوردن تحولات جالبی در فضای بازار کارو تولید خواهند شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد