سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16279
|
07:00 - 1394/06/21
نسخه چاپی

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص 450 میلیارد برای توسعه روش های نوین آبیاری در ایلام

اختصاص 450 میلیارد برای توسعه روش های نوین آبیاری در ایلام
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 450 میلیارد اعتبار برای توسعه روش های نوین آبیاری در ایلام خبر داد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازسیروان نوین، "علی مراد اکبری"، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان ایلام از سه منبع اعتباری  برای توسعه پروژه های آب و خاک برخوردار خواهد شد.

اکبری اظهار کرد: یکی از این منابع اعتباری، آبیاری زهکشی 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام است که حدود 50 هزار هکتار از آن متعلق به استان ایلام است.

وی دومین منبع را محل اعتبارات مربوط به پروژه های رودخانه های مرزی دانست و افزود: برای مهار و تنظیم رودخانه های استان بالغ بر 40 هزار هکتار معادل 6 هزار میلیارد ریال در مدت 5 سال به استان ایلام اختصاص خواهد یافت و در این راستا هزینه می شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 450 میلیارد ریال از منابع ملی برای توسعه روش های نوین آبیاری، آبیاری تحت فشار و توسعه شبکه ها، تجهیز و نوسازی اراضی و عملیات آب و خاک در تشکل های تولیدی به استان ایلام تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع اعتباری در راستای بهینه کردن مصرف آب، بالابرده بهره وری و ارتقاء راندمان آبیاری در این استان استفاده خواهد شد.

اکبری تاکید کرد: نگاه وزارت جهادکشاورزی بر توسعه روش های نوین آبیاری به ویژه روش های میکرو است و حتی به دنبال حذف آبیاری بارانی در آینده بوده تا مصرف آب بهینه شود.

وی ادامه داد: امروز نگاه به سمت آبیاری میکرو حتی در زراعت، سبزی و صیفی جات، باغبانی و ... می باشد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: امسال در بعضی از نقاط کشور از روش های آبیاری میکرو برای آبیاری اراضی استفاده شده که در آینده از این روش در سایر مناطق کشور نیز استفاده خواهد شد.

اکبری تصریح کرد: با توجه به کمبودهای منابع آبی امیدواریم با استفاده از روش های نوین بتوانیم اقدامات موثری در این خصوص انجام دهیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد