سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16277
|
06:57 - 1394/06/21
نسخه چاپی

رییس دادگستری هلیلان خبر داد:

اراضی ملی هلیلان از تصرف زمین خواران خارج شد

اراضی ملی هلیلان از تصرف زمین خواران خارج شد
رییس دادگستری بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول گفت: 500 هزار مترمربع از اراضی ملی این بخش از تصرف زمین خواران خارج شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازدیار زاگرس، "محمد حسنوند" رییس دادگستری بخش هلیلان گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان یک وظیفه عمومی تبیین شده است.

وی اظهار داشت: امسال چندین پرونده مربوط به تصرف عدوانی اراضی ملی در دادگستری این بخش تشکیل و پس از تشریفات قانونی در سریعترین زمان، به این پرونده ها رسیدگی شد.
رییس دادگستری بخش هلیلان افزود:پس از رسیدگی به پرونده تصرف عدوانی اراضی ملی، با حکم قضایی 500 هزار مترمربع از اراضی مورد تصرف با اقدام قاطع دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی از دست متجاوزین خارج و به وضع سابق اعاده و وضعیت مرتعی خود را باز یافت.
حسنوند به وجود منابع طبیعی و غنی ملی در بخش هلیلان و برنامه های دادگستری این بخش برای برخورد با تخلفات اشاره کرد و تصریح کرد: برخورد با تصرفات غیر قانونی، قطع درخت و تصرف عدوانی منابع طبیعی براساس قانون ادامه دارد.
وی با تقدیر از حمایت رییس کل دادگستری استان ایلام از مقابله با تخریب محیط زیست و تصرف اراضی ملی گفت: با توجه به برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان، روند تخریب محیط زیست در استان ایلام بصورت چشمگیری کاهش یافته است.
رییس دادگستری بخش هلیلان اظهار داشت: رسیدگی به اینگونه پرونده ها بصورت فوق العاده در محاکم قضایی انجام می شود و در این خصوص مشکلی نداریم.
حسنوند با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی متولی حفاظت از منابع طبیعی با برخی کمبودها مواجه هستند، افزود: کم ­توجهی برخی از این نهادها در انجام طرح های عمرانی و مهمتر از همه غفلت و نا آگاهی بخشی از مردم نسبت به اهمیت حفظ و حراست از جنگل ها و منابع ملی می­تواند تهدیدی برای منابع طبیعی باشد.
وی گفت: دستگاه قضایی با سودجویان و متجاوزین به حقوق ملی و عمومی به هر نحو و در هر سطح و جایگاهی با قاطعیت برخورد می کند.
رییس دادگستری بخش هلیلان فزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در اسفند سال گذشته مبنی بر برخورد قاطعانه با متصرفان به منابع ملی روند برخورد با اینگونه تخلفات با جدیت بیشتری دنبال و برخورد با زمین خواری و رفع تصرف از اراضی ملی در اولویت قرار گرفته است. 
بخش هلیلان با 25 هزار نفر جمعیت و 23 هزار هکتار اراضی کشاورزی در نقطه تلاقی سه استان ایلام، کرمانشاه و لرستان قراردارد و از مناطق کوهستانی و دارای منابع غنی طبیعی همچون آب، خاک و جنگل بهره مند است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد