سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16145
|
17:23 - 1394/06/13
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

سکوت دولت در برابر گستاخی آمریکایی ها سوال برانگیز است

سکوت دولت در برابر گستاخی آمریکایی ها سوال برانگیز است
امام جمعه ایلام گفت:مقامات آمریکایی پس از توافق نه تنها تغییر نکرده بلکه گستاخ‌تر شده‌اند متاسفانه مقامات جمهوری اسلامی با سکوت از کنار این گستاخی‌های می‌گذرند و این موضوع برای ملت ما سوال‌برانگیز تاسف‌بار است.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت:اوباما در سخنرانی خود در روز 23 تیر بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن توافق هسته‌ای 44 بار نام ایران را با لحن تند و توام با دشمنی و تهدیدآمیز به زبان آورد اما مقامات ارشد و مسئولین دستگاه دیپلماسی ما حتی یک بار به تهدیدها و اراجیف رئیس جمهور آمریکا پاسخ ندادند.

وی اظهار کرد: پاسخگویی وظیفه آنهاست آیا رهبر معظم انقلاب باید به یاوه‌گویی‌ها و ادبیات تهدیدآمیز مقامات آمریکا پاسخ دهد دیگران در این حوزه هیچ مسئولیتی ندارند یا اینکه دنبال این مساله هستند باید به هر قیمتی حتی با عبور از خطوط قرمز این توافق اجرایی شود. قطعا نه ملت و نه رهبری چنین اجازه‌ای نخواهند داد.

امام جمعه ایلام افزود:مقامات آمریکایی پس از توافق نه تنها تغییر نکرده بلکه گستاخ‌تر شده‌اند متاسفانه مقامات جمهوری اسلامی با سکوت از کنار این گستاخی‌های می‌گذرند و این موضوع برای ملت ما سوال‌برانگیز تاسف‌بار است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی به موضوع اقتصاد مقاومتی در نگاه اقتصاددانان اشاره و اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی، ظرفیت و توانایی آن را دارد که چالش‌های بین‌المللی از جمله تحریم‌های ظالمانه را بی‌تاثیر و رفاه نسبی عمومی را برای جامعه فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:تحلیل‌گران مسایل اقتصادی معتقدند اقتصاد مقاومتی می‌تواند به عنوان یک نظریه علمی مطرح و توسط نظریه‌پردازان و خبرنگار علم اقتصاد در مراکز عملی و پژوهشی تبیین شود بنابراین با احساسی عمل کردن و صدور بخشنامه نمی‌توان انتظار اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را داشت.

وی عنوان کرد:مبانی فلسفی اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ‌سازی شود زیرا شرط تبدیل شدن این نوع اقتصاد به گفتمان قالب فرهنگ‌سازی است. در این مرحله اقتصاد مقاومتی در سطوح جامعه نهادینه می‌شود و از این نوع اقتصاد می‌توان یک مدل کاربردی استخراج و آن را در بخش‌های مختلف اجرایی کرد.
امام جمعه ایلام ادامه داد:اقتصاد مقاومتی پس از تبدیل شدن به یک رفتار مطمئنا به یکی از جذاب‌ترین نظریه‌های اقتصادی آن هم مبتنی بر آموزه‌های دین مقدس اسلام در حوزه اقتصاد و برنامه‌های اقتصاد اسلامی که یکی از آرمان‌های نظام اسلامی است تبدیل می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت:با توجه به این مساله که بسیاری از کشورهای ثروتمند اروپایی، آمریکایی و آسیایی در چند سال گذشته با بحران مالی و اقتصادی روبرو شدند کشورهایی هم خدمات مالی بسیاری را متحمل شدند. تنها کشورهایی که می‌توانند مقاومت کنند که از مقاومت اقتصادی بالایی برخوردار باشند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش اقتدار نظام و وحدت و فداکاری مردم اشاره کرد و گفت: اقتدار نظام و وحدت مردم مانع جنگ و حمله نظامی آمریکا به ایران شد اما برخی عامل عدم نظامی را توافق هسته‌ای می‌دانند و این یک اشتباه راهبردی است که کسانی از اردوگاه اصلاح‌طلبان با القای تحلیل‌های غلط که فلان دولت یا مذاکرات هسته‌ای مانع حمله نظامی دشمنان شده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این در حالی است اگر آمریکایی‌ها توانایی حمله نظامی را داشتند و پیروزی بر ملت ایران تنها راه حل نظامی می‌دانستند یک لحظه هم فرصت را از دست نمی‌دادند لذا مانع جنگ نه دولت اصولگرایان نه کارگزاران و نه اصلاح‌طلبان و نه دولت تدبیر و امید است، بلکه حضور مردم در صحنه و روحیه شهادت‌طلبی و بازدارندگی و اقتدار نیروهای مسلح و رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: ترس مقامات آمریکا و رژیم فاسد صهیونیستی از عکس‌العمل بسیار شدید ایران به حمله نظامی آنها بسیار زیاد است چون می‌دانند نتیجه آن نابودی اسرائیل و شکست بسیار سنگین ارتش آمریکا از ضربات کوبنده نیروهای مسلح است بنابراین القای این مساله که توافق هسته‌ای مانع جنگ شده حرف غلط و در واقع خدمت به دشمنان است.

خطیب جمعه ایلام همچنین به روز 17 شهریور اشاره کرد و افزود: 17 شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است در این روز بزرگ و تاریخی مردم متعهد و انقلابی تهران به ندای مقتدا و امام خویش لبیک گفتند و علیه رژیم فاسد ستم‌شاهی قیام کردند و سینه‌های خود را آماج گلوله‌های دژخیمان حکومت پهلوی قرار دادند.

وی ادامه داد: قطعا یکی از عوامل بسیار مهم پیروزی انقلاب و سقوط رژیم شاهنشاهی حادثه خونبار و شهادت مظلومانه هزاران زن و مرد، پیر و جوان در میدان ژاله تهران بود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین به 19 شهریور درگذشت مجاهد بزرگ ابوذر زمان، آیت‌الله سید محمود طالقانی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله طالقانی یکی از یاوران صدیق و باوفای امام راحل و یکی از ارکان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود. اخلاص، عرفان، زهد و پارسایی، روحیه انقلابی، خدمت صادقانه به مردم، ولایت‌مداری و در خط امام بودن از ویژگی‌های بارز ابوذر زمان، مجاهد نستوه آیت‌الله طالقانی بود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه منافقین، لیبرال‌ها، ملی‌ مذهبی‌ها نهضت آزادی او را محاصره کرده بودند و سعی کردند ایشان را در برابر امام علم کنند و بین او و امام اختلاف‌افکنی کنند اما این روحانی با بصرت و آگاه این توطئه را خنثی کرد و تا آخرین لحظه عمر شریف خود در خدمت انقلاب و امام بود.

خطیب جمعه ایلام همچنین به هفته بانکداری بدون ربا اشاره کرد و گفت: این مهم یکی از بزرگترین مطالبات ملت و آرمان‌ها نظام و انقلاب اسلامی است. تاسیس نظام اقتصادی بدون ربا پس از 36 سال از انقلاب هنوز به یک رویا تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد