سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16137
|
10:40 - 1394/06/12
نسخه چاپی

در دیدار با رسانه های معترض/

مدیر کل ارشاد ایلام: خانه مطبوعات مکلف به روشنگری است

مدیر کل ارشاد ایلام: خانه مطبوعات مکلف به روشنگری است
مدیر کل ارشاد ایلام با جمعی از رسانه های معترض به عملکرد خانه مطبوعات دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رسانهایلام بیدار، بنا به پیشنهاد یکی از فعالین پیشکسوت رسانه استان و به دعوت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام جلسه ای با رسانه های معترض به عملکرد فعالیت خانه مطبوعات برگزار شد.

"عباس خزلی"، از پیشکسوتان عرصه مطبوعات و رسانه استان در این جلسه گفت: خواسته معترضین تنها یک خواسته صنفی است نه سیاسی و کسانی که به قصد تخریب دولت آن را مطرح می کنند در اشتباه هستند.

وی اظهار کرد: کسانی که ادعای غیرت به دولت را دارند نسبت به سخنان رهامی که در ایلام به رئیس جمهور توهین کرد واکنش نشان دهند.

این فعال رسانه ای افزود: هیچ گاه نسبت به خانه مطبوعات سیاسی عمل نشده و از بازرسان انتظار می رود همانگونه که به چندین مورد از اعتراضات صحه گذاشته اند در ادامه از حقوق خبرنگاران دفاعیات لازم را انجام دهند.

خزلی با تأکید مجدد بر اینکه هر گنه سیاسی جلوه دادن این اعتراض محکوم است، ادامه داد: متأسفانه سیاسی جلوه دادن این حرکت را معاون فرهنگی ارشاد ایلام اعلام کرد که انتظار از اداره ارشاد بعنوان متولی خبرنگاران و این گونه موضع گرفتن نبود.

وی بیان کرد: سیاسی جلوه دادن با وجود اینکه از تمام طیف های سیاسی در این اعتراض وجود دارد مردود است.

این پیشکسوت رسانه استان بررسی 400 اثر در مدت کوتاه، عدم رعایت حرمت همکاران مطبوعاتی و به خصوص شهرستانی، مبلغ 300 میلیون ریال شهرداری و شورای شهر، توهین های طرف مقابل به رسانه های معترض را از جمله مواردی بیان کرد که رسانه های معترض به دنبال آن هستند.

لزوم رعایت عدالت در مطبوعات

"معصومه علیحسینی"، از دیگر پیشکسوتان عرصه مطبوعات و رسانه ایلام نیز در این جلسه گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه اداره ارشاد قرار گیرد بحث عدالت است در سال گذشته چندین تخلف از سوی رئیس خانه مطبوعات صورت گرفته است؛ اگر فلان مسئول از بنده شکایت کرد رئیس خانه مطبوعات باید حمایت های لازم را بعمل آورد نه آنکه در تقابل با خبرنگاران باشد.

وی اظهار کرد: این اقدام خود نشان ازسیاسی کاری دارد و سیاسی جلوه دادن اعتراض رسانه ها خلاف واقعیت بوده و تنها صنفی است.

این روزنامه نگار ایلامی افزود: بسیاری از مطبوعات و نشریه ها هستند که با توجه به وضعیت کنونی درآمد در نشریات حتی نیازمند هدیه روز خبرنگار هستند تا از طریق آن برخی هزینه های جاری نشریه را هر چند به مقدار کم برطرف سازند.

علیحسینی ادامه داد: علیرغم اینکه ارشاد بعنوان متولی درصدد رفع این مشکل برآمده است لزومی ندارد از طرف خانه مطبوعات با رسانه های معترض تماس صورت گیرد و آنان را از خواسته شان منصرف کنند.

مدیر مسئول هفته نامه طنین غرب بیان کرد: همکاران مطبوعاتی خواهان اجرای 100 درصدی مجمع هستند و خانه مطبوعات یا باید آنها را قانع کند یا در غیر این صورت کنار برود.

وی در پایان تأکید کرد: خانه مطبوعات باید مدافع حقوق خبرنگار باشد نه آنکه در تقابل آشکار با آنها برآید.

مدیر کل ارشاد ایلام: خانه مطبوعات مکلف به روشنگری است

در ادامه این نشست "علی محمد نیاکان"، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام ضمن تقدیر از حضور معترضین و پذیرفتن دعوت ارشاد در این جلسه گفت: هر دو طرف فرزندان ایلام هستند که برای رشد و اعتلای ایران زحمت های فراوانی را متحمل شدند.

این مسئول افزود: معمولا این گونه اتفاقات رخ می دهد و بنده در این جلسه تمامی صحبت های لازم را شنیدم.

نیاکان خاطرنشان کرد: از انجا که بازرسان خانه مطبوعات نیز در این جلسه حضور دارند مجابند تا براساس قانون و اساس نامه پاسخگوی رسانه های معترض باشند.

مدیر کل ارشاد ایلام ادامه داد: کماکان از سعه صدرتان و اینکه در جلسه حضور یافتید کمال تقدیر و تشکر دارم و نکات لازم برای پیگیری مطالبات رسانه های معترض یادداشت برداری شد.

وی بیان کرد: مطابلات رسانه های معترض را به خانه مطبوعات بازتاب می دهیم و و خانه نیز مکلف به روشنگری است و اگر مشکلی وجود دارد باید بیان کنند.

این مسئول عنوان کرد: اداره ارشاد طرفدار حق است و در این رابطه پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

در ادامه این نشست سایر نمایندگان رسانه های معترض به بیان مطالبات مربوط پرداختند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد