سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16136
|
08:39 - 1394/06/12
نسخه چاپی

مدیرکل بانک مهر اقتصاد ایلام با اشاره به اقدامات بانکداری اسلامی:

کارت اعتباری و کالای ایرانی به مشتریان ارائه می شود/ تخصیص 100درصدی حسابهای پس انداز بصورت وام قرض الحسنه

کارت اعتباری و کالای ایرانی به مشتریان ارائه می شود/ تخصیص 100درصدی حسابهای پس انداز بصورت وام قرض الحسنه
مدیرکل بانک مهر اقتصاد ایلام از افزایش 70 درصدی تسهیلات اقتصاد مقاومتی خبر داد.

"فریدون حاجی زاده"، مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادیایلام بیداردر رابطه با هفته بانکداری اسلامی گفت: با توجه به اينکه عمليات بانکداري بدون ربا در بانک ها مدتی است بخاطر يک سری موانع و مشکلات اجرا نشده لذا بانک مهر اقتصاد حدود بيش از يک دهه است که سازوکارهايی را از طريق برگزاري و تشکيل کميته بانکداري اسلامي حوزه مرکزي با استفاده از رهنمودهاي مراجع عظام و صاحبنظران و اساتید حوزه و دانشگاه توانسته در اجراي بانکداري بدون ربا  که از جمله اولويت هاي مهم در بانک مهر اقتصاد است در سطح کشور انجام دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به اينکه اين بانک دارای 800 شعبه و حدود 12 ميليون مشتری است و نيز بعنوان یک بانک ارزشی حدود پنج درصد از بازار پولي و مالي را در اختیار دارد بدنبال اين است تا عمليات بانکداري بدون ربا را در سطح کشور انجام دهد.

این مسئول افزود: در این خصوص با توجه به آسیب شناسی موانع بانکداری بدون ربا، مدل والگوی عملی و الزامات استقرار بانکداری اسلامی طراحی شد که از جمله آن می توان به ایجاد کمیته فقهی در حوزه مرکزی، سند راهبردی بانکداری بدون ربا و تشکیل اداره بانکداری اشاره کرد.

اقدامات بانک مهر اقتصاد ایلام در راستای تحقق بانکداری اسلامی

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان ایلام ادامه داد: در طی چهار سال اخیر بانک مهر اقتصاد با ایجاد نمایشگاه ها بخصوص در هفته بانکداری اسلامی توانسته اهداف اجرای بانکداری بدون ربا را برای مردم ارائه و اقداماتی که در بانک مهر اقتصاد انجام گرفته آنها را به اطلاع مردم برساند.

حاجی زاده بیان کرد: در این زمینه نمایشگاه هایی به طور همزمان در سراسر کشور و در مصلی های مراکز استان ها برگزار و توضیحات لازم در این خصوص برای مردم صورت گرفته و علاوه بر این به ابهامات شرعی مردم در خصوص بانکداری اسلامی پاسخ داده شده است لذا این حرکت هماهنگ باعث شده تا در سراسر عملکرد خوبی از طرف بانک مهر اقتصاد شکل بگیرد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته بانکداری بدون ربا نیز گفت: روزفرهنگ بسیجی و مشتری مداری است که از مشتریان تجلیل بعمل می اید،  روزامانت داری و شفافیت مالی که این شفافیت مالی در ترازنامه بانک هم مشخص است، روز ترویج فقه از طریق نظارت شرعی که این نظارت از طریق اداره بانکداری اسلامی در سراسر کشور مورد بازنگری و بازدید قرار می گیرد و اجرای مسائل شرعی پرونده ها توضیح داده می شود،  روز اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کارآفرینان است که در رابطه با اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و در سال 92 مبلغ 200 میلیارد تومان در سال 93 به 400 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در سال جاری این مبلغ 800 میلیارد تومان می باشد . این تسهیلات به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در زمینه ورمی کمپوست ، پرورش مرغ بومی ، قارچ ،پرورش زنبور عسل ، کاشت زعفران و پرورش شترمرغ و... در نظر گرفته شده که نشان می دهد بانک مهر اقتصاد توان مالی خوبی دارد. روزسنت قرض الحسنه و ترویج ارزشهای اسلامی و روز همدلی همزبانی  ملت ودولت وروز روحیه بسیجی و شرکت در نماز جمعه که کلیه کارکنان بانک مهر اقتصاد بطور همزبان در سراسر کشور در این مراسم حضور می یابند.

افزایش 70 درصدی تسهیلات اقتصاد مقاومتی در بانک مهر اقتصاد ایلام

این مسئول عنوان کرد: در سطح استان نیز در سال 92 و 93 حدود 10 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی و تکلیفی پرداخت شده که به صورت تفکیک در سال 92 تعداد  2214 فقره و در سال 93 حدود1600فقره به متقاضیان این طرح ها پرداخت شده است.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان ایلام خاطرنشان کرد: برای امسال این مبلغ در استان ایلام به 17 میلیارد تومان می رسد که حدود 70 درصد نسبت به سال قبل این تسهیلات افزایش یافته ، از این رو بنا داریم امسال 100 درصد این اعتبارات در سطح استان پرداخت شود و حتی زودتر از موعد مقرر و اگر بتوانیم متممی هم برای پرداخت اخد نماییم.

تخصیص 100درصدی حسابهای پس انداز بصورت وام قرض الحسنه

حاجی زاده اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در بانک مهر اقتصاد اینکه کلیه حساب های پس انداز قرض الحسنه که در بانک مهر اقتصاد وجود دارد به طور 100 درصدی برای وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده که یکی از اقدامات مهم در جهت تحقق یافتن بانکداری اسلامی است.

وی ابراز کرد: در رابطه با اجرای بانکداری بدون ربا از جمله اقداماتی که بانک مهر در این مدت انجام داده کارت اعتباری وکالای ایرانی درجهت حمایت از تولید داخلی است  که در این زمینه کارت اعتباری با مبلغ 50 میلیون و 100 میلیون ریال با نرخ 16 درصد با بازپرداخت 25 ماهه ارائه می گردد که یک معامله کاملا شرعی است و هر مشتری که لوازم خانگی برای منزل و یا تهیه جهیزیه نیاز داشته باشد می تواند به فروشگاههای طرف قرارداد مراجعه و کالای مورد نیاز خود را با تسهیلات بانک مهر اقتصاد دریافت نماید و این طرح هم دارای دو مزیت می باشد یکی مصرف کالای ایرانی و دیگری حمایت از تولید داخلی.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد