سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16092
|
08:26 - 1394/06/10
نسخه چاپی

در قالب ۲۰ گروه به مناطق محروم صورت می گیرد/

اعزام 1000 دانشجوی ایلامی به اردوهای جهادی

اعزام 1000 دانشجوی ایلامی به اردوهای جهادی
مسئول بسیج دانشجویی ایلام از اعزام 1000 دانشجوی ایلامی به اردوهای جهادی مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازایلام رصد، "محمد ملکی"، مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان ایلام، در خصوص تبیین هدف از اجرای اردوهای جهادی گفت: در عرصه‌های مختلف علمی، بهداشت و درمان، عمرانی، پژوهشی، دامپروری و کشاورزی یک حرکت جهادی توسط دانشجویان بسیجی و جهادگران با هدف خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروزه اردوی جهادی نه یک برنامه برای پرکردن اوقات فراغت که یک نقشه برای ساختن جامعه آرمانی و الگو است که در آن نوع دوستی، مسئولیت پذیری و گسترش عدالت اجتماعی ارزش است.

ملکی با اشاره به شوروشوق دانشجویان بسیجی برای شرکت در این اردوها اظهار داشت: آغاز فراخوان و نام نویسی از دانشجویان بسیجی علاقمند، از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بوده است و از بین دانشجویان علاقه مند، افرادی که در زمینه های مختلف مانند کار آفرینی، توانایی تدریس قرآن و احکام، توانایی انجام فعالیت های عمرانی و غیره  دارای تخصص بودند استفاده شده است. 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ایلام، تصریح کرد: ۱۰۰۰ دانشجو در قالب ۲۰ گروه از این اردو ها استقبال  کرده و به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

وی بیان داشت: دانشگاه ایلام، علوم پزشکی، آزاد ( ایلام، دهلران، سما و دره شهر)، علمی و کاربردی( بهزیستی، ایوان و شهید رضایی نژاد)، پیام نور( دره شهر، ملکشاهی و ایوان) علوم قرآن، شهید وزوایی، جهاد دانشگاهی، باختر، فنی برادران و گروه جهادی شهدا، در این فعالیت های جهادی شرکت می کنند.

ملکی، صدورشناسنامه گروه های جهادی را مزین به نام 22 شهید دانشجو اعلام و خاطرنشان کرد: اولین گروه جهادی در تاریخ ۱۵ تیرماه اعزام شدند و آخرین گروه نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۵ شهریورعازم مناطق محروم استان خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی با بیان اینکه، بیش از نیمی از جهادگران این استان را دانشجویان بسیجی خواهر تشکیل می دهند، گفت: بسیج دانشجویی استان از تمام امکانات و اعتبارات لازم در اجرای این برنامه استفاده می کند و در سال گذشته کمک مالی از سوی دانشگاه ها برای گروه های جهادی دریافت نکرده است.

وی با اشاره به امکاناتی که در اختیار جهادگران قرار گرفته است، اظهار کرد: هزینه ایاب و ذهاب و خوراک دانشجویان جهادی از سوی سازمان بسیج دانشجویی است و تأمین مکان اسکان و خوابگاه جهادگران را آموزش و پرورش و مدارس روستایی عهده دار شده است. 

ملکی فراگیری مدیریت جهادی در این اردوها را مهمترین سرمشق برای دانشجویان دانست و تأکید کرد: آشنا کردن دانشجویان با مشکلات و محرومیت ها، آموزش مهارت های جمعی، ایجاد روحیه استقلال طلبی و اعتماد به نفس، ارتقای روحیه سودمندی، فراهم کردن زمینه های تحرک و شور و نشاط حلال، آشنا شدن با فرهنگ و آداب مناطق مختلف و حضور در فضاهای متفاوت نسبت به شهر برخی از مولفه های مفید در اردوهای جهادی است.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد