سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16066
|
13:28 - 1394/06/08
نسخه چاپی

مدیر عامل آبفای ایلام در نشست خبری تأکید کرد:

لزوم جداسازی شبکه آبياری فضای سبز از آب شرب ایلام

لزوم جداسازی شبکه آبياری فضای سبز از آب شرب ایلام
مدیر عامل آبفای ایلام گفت: آب فضای سبز از آب شرب ایلام باید جداسازی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار، "داراب بیرونوندی"، مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان ، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام به مناسبت هفته دولت گفت: تابستان امسال میانگین دمای هوا بخصوص در مرداد ماه 37 درجه بود و علاوه بر این برای اولین بار به طور رسمی دمای 51 و 52 درجه را تجربه کردیم.

وی اظهار کرد: بدون تردیدهمدلی اصحاب رسانه و مطبوعات با این دستگاه اجرایی باعث شد تا آستانه صبر مردم بالا برود و این در خور تقدیر است.

این مسئول با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف در کشور با دنیا تناسب و همخوانی ندارد، افزود: بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و این در حالی است که این میزان در جهان 70 درصد است.

مدیر عامل آبفای ایلام ادامه داد: در طول دو سال گذشته مقدار 700 میلیارد ریال اعتبار مصوب به شرکت آبفا داده شده که در این رابطه تخصیص چهار درصد شده است.

بیرونوندی بیان کرد: در این مدت 234 کیلومتر اجرای شبکه توزیع آب و 97 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه آب صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد 11 هزار و 700 انشعاب جدید مشترکین آب اضافه و حدود 9500 انشعاب جدید به شبکه فاضلاب اضافه شد.

این مسئول عنوان کرد: برای اولین بار در استان تصفیه خانه شهر ایوان با سرمایه 240 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی شروع شده و و بناست تا ابتدای سال 96 به بهره برداری لازم برسد.

مدیر عامل آبفای ایلام در ادامه بر جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهر تأکید کرد و در این خصوص گفت: شرکت ابفا آمادگی دارد تا زمینه لازم را با شهرداران در این خصوص فراهم کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد