سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16062
|
11:05 - 1394/06/08
نسخه چاپی

رییس دفتر نظارت بر انتخابات ایلام:

هجمه به شورای نگهبان برای سرپوش گذاشتن بر نقطه ضعف هاست/از موضع قاطع خود در برخورد با اصحاب فتنه و یقه سفیدها کوتاه نمی آییم

هجمه به شورای نگهبان برای سرپوش گذاشتن بر نقطه ضعف هاست/از موضع قاطع خود در برخورد با اصحاب فتنه و یقه سفیدها کوتاه نمی آییم
رییس دفتر نظارت بر انتخابات ایلام گفت:شورای نگهبان برای حفظ آبروی افراد رد صلاحیت شده ، از بیان دلایل ردصلاحیت خوددادری می کند و شاید همین امر هم افراد را وا می دارد تا به این شکل علیه شورای نگهبان صحبت کنند، امّا این را هم باید گفت که این هجمه‌ها ، شورای نگهبان از موضع قاطع خود در برخورد با ناصالحان و اصحاب فنته و یقه سفیدها خارج نمی کند.

یوسف امیدی رییس دفتر نظارت بر انتخابات ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیدار،با اشاره به هجمه های اخیر به شورای نگهبان گفت:هجمه به شورای نگهبان روپرده‌ای دارد و پشت پرده‌ای؛ ظاهر مطلب اظهار نظر در مورد اختیارات شورای نگهبان در بحث بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی است.

وی اظهار کرد:در این خصوص باید گفت که بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اظهار نظر نهایی در مورد صلاحیت‌های موضوع مواد 28 ، 29 و 30 این قانون در مورد داوطلبان این مجلس ، برعهده‌ی شورای نگهبان است، در این راستا یک جدول زمانی میان وزارت کشور و شورای نگهبان هماهنگ شده که بر اساس آن صلاحیت داوطلبان در 4 مرحله بررسی خواهد شد که این بررسی ابتدا در هیئت اجرایی ، سپس  در هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت و در نهایت در شورای نگهبان انجام می گیرد.

امیدی افزود:در واقع آنچه در انتخابات گذشته و این انتخابات نیز انجام می شود ، همین است و همه به این روند اذعان دارند،شاید افرادی که صلاحیتهای مندرج در قانون را ندارند ، در تلاش باشند تا با تضعیف شورای نگهبان ، از این صافی عبور کنند که اگر ضعفی در رأی شورای نگهبان در این مورد  وجود داشت ، چنین اظهار نظرهایی را نمی شنیدیم و ترسی از بررسی صلاحیت دیده نمی شد.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات ایلام تاکید کرد:قطعاً ثبات نظر شورای نگهبان در رد افراد ناصالح ترسی را در دل خائنان ایجاد نموده که شاهد چنین تلاشهایی هستیم،در واقع تصمیم شورای نگهبان در رد داوطلبان ناصالح آخرین انتخابات ریاست جمهوری ، خوفی در دل اصحاب فتنه انداخته که بصورت گله و شکایت در بررسی صلاحیت بروز می کند.  

وی گفت: امّا این ظهار نظرها ، پشت پرده‌ای که مهمتر از گله و شکایت ظاهری است و اینجانب معتقدم که اظهار نظرهای اخیر در مورد بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در مجلس شورای اسلامی ، بخشی از پروژه‌ی جنگ روانی دولت یازدهم برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی دولت در تحقق وعده‌های انتخاباتی و نداشتن برنامه است.

امیدی اظهار کرد:از ابتدای شروع به کار این دولت ، مراحل مختلفی از این پروژه به اجرا گذاشته شده است، برنامه‌ی جنگ روانی بورسیه‌های دوره‌ی دکترا که از 3600 مورد خطا به 36 مورد کاهش یافت ، بحث بنزین‌های آلوده ، پارازیت‌ها و اکنون بحث بررسی صلاحیت‌ها همه‌ی و همه برای سرگرم کردن مردم است تا در مورد عملکرد ضعیف دولت فکر نکنند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات ایلام تاکید کرد:ضعفهای مفرط برجام (برنامه‌ی جامع اقدام مشترک) و راههای نفوذ و رخنه‌ای که نوادگان عمروعاص با استفاده از خوش بینی نوادگان ابوموسی اشعری ، برای نفوذ در نظام در برجام تعبیه کردند ، مصیبت بزرگ دیگری است؛ این رخنه از آنجایی شروع شد که شیطان بزرگ ، کدخدا نام گرفت و نوادگان ابوموسی اشعری ، با توهم گرگ را مؤدب یافتند . مصبیت اول از ژنو شروع شد که بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم ، هنوز هم محرمانه است و ظریفی می گفت ناموسی است و اگر افشا شود ، پرده‌ها برون می افتد و آن بر سر نوادگان ابوموسی می آید که بر آدم و حوا آمد (فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْءَاتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ : چون از آن درخت خوردند ، شرمگاههايشان آشکار شد و به پوشيدن خويش از برگهای بهشت پرداختند).

وی تصریح کرد:واقعیت این است که اطلاع از متن توافقنامه‌هایی چون ژنو ، گزاره برگ لوزان و جمع بندی وین ، دولت را با سؤالهای سختی روبرو می کند که ممکن است خطر از دست دادن مجلس دوره‌ی دهم را بهمراه داشته باشد ، بنابراین پرت کردن هواس مردم از متن جمع بندی وین ، مستحب و جنگ روانی واجب می شود و در نتیجه بحت شورای نگهبان به میان می آید .

 امیدی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص اظهار نظرهایی مانند اینکه در برخی برهه‌ها شخصیت هایی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شوند که از جمله آن می توان به رد صلاحیت زواره‌ای که خود روزی عضو شورای نگهبان بوده و نیز آقای هاشمی اشاره کرد و آیا  این گونه رد صلاحیت ها به دلیل اینکه ابعادشان و علل‌شان برای رد صلاحیت برای مردم مشخص نشده ، امروز به دستاویزی برای حمله کنندگان به شورا نگهبان تبدیل شده است گفت:علارغم هجمه‌های انجام شده ، شورای نگهبان برای حفظ آبروی افراد رد صلاحیت شده ، از بیان دلایل ردصلاحیت خوددادری می کند و شاید همین امر هم افراد را وا می دارد تا به این شکل علیه شورای نگهبان صحبت کنند، امّا این را هم باید گفت که این هجمه‌ها ، شورای نگهبان از موضع قاطع خود در برخورد با ناصالحان و اصحاب فنته و یقه سفیدها خارج نمی کند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات ایلام تاکید کرد:شورای نگهبان و دبیر مقتدر آن مانند گذشته سد راه نفود جیره خواران نظام سلطه به بدنه‌ی نظام خواهد شد.

وی تصریح کرد:متاسفانه یکی از راهکارهای نظام سلطه برای نفوذ و رخنه در بدنه نظام ، تلاش برای به قدرت رسیدن طیف هماهنگ با نظام سلطه است و هجمه به شورای نگهبان نیز در همین راستا ارزیابی می گردد.

 

انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد