سرویس: سیاسی
کد خبر: 67455
|
11:22 - 1403/07/11
نسخه چاپی

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:

دفاع مشروع راهبرد نظامی ایران است

دفاع مشروع راهبرد نظامی ایران است
جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام با اشاره به اینکه دفاع مشروع راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ما به هیچ کشوری حمله نکرده‌ایم، اما در صورت نیاز به دفاع مشروع، اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سردار قدرت اله کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام صبح امروز (۱۱ مهرماه) در مراسم بزرگداشت و ادای احترام به شهید مقاومت شهید سید حسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت که در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان ایلام برگزار شد، گفت: دفاع مشروع حق هر ملتی است و راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی بر مبنای این اصل بنا شده است. ما به هیچ کشوری تهاجم نکرده‌ایم و هرگاه اقداماتی انجام داده‌ایم، نظیر عملیات علیه پایگاه عین الاسد، دیرالزور، و مقر گروه‌های کردی در اقلیم کردستان، همگی مبتنی بر دفاع مشروع بوده‌اند. عملیات‌های «وعده صادق ۱» و «وعده صادق ۲» نیز در همین راستا قرار دارند. 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام در ادامه با بیان اینکه این اقدامات می‌توانند پیش‌دستانه یا پیشگیرانه باشند، اظهار کرد: در این عملیات‌ها نتایج بسیار بی‌نظیری حاصل شد که نیازمند تحلیل‌های عمیق‌تری است. لازم است متخصصین در این حوزه به بررسی این موضوعات بپردازند و نتایج را برای مردم بازگو کنند.

وی با اشاره به اینکه شادی مردم در سراسر کشور نشان‌دهنده قدرشناسی و حمایت آنها از نظام است، خاطرنشان کرد: مردم ما به‌رغم برخی گلایه‌ها، در بزنگاه‌ها نشان داده‌اند که از نظام و انقلاب حمایت می‌کنند. این مسئله برای ما ارزشمند است که مردمی بی‌نظیر داریم که در کنار ولایت ایستاده‌اند. مقام معظم رهبری نیز در نمازجمعه خود به این موضوع اشاره کردند که اقدام به هنگام بسیار مهم است. 

کریمیان تصریح کرد: عملیات «وعده صادق ۲» نشان داد که ایران اسلامی در یک جنگ قرار دارد و توان موشکی و سایبری ما به‌مراتب بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. سامانه‌های پدافندی دشمن، نظیر گنبد آهنین و سامانه‌های دیگر، به طور مؤثری از کارافتاده‌اند و این نشان‌دهنده توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی است. 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) تأکید کرد: ما به هیچ کشوری حمله نکرده‌ایم، اما در صورت نیاز به دفاع مشروع، اقدام خواهیم کرد. این شامل هرگونه تهدیدی از سوی گروه‌های تروریستی یا نیروهای خارجی خواهد بود. ما هنوز از نسل‌های جدید تسلیحات خود رونمایی نکرده‌ایم، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام نابخردانه‌ای انجام دهد، با پاسخ قاطعی مواجه خواهد شد. 

وی در مورد تأخیر در انتقام شهید اسماعیل هنیه، گفت: رویکرد جمهوری اسلامی در نبرد با رژیم صهیونیستی یک جنگ فرسایشی است. ابتدا باید پایه‌های قدرت دشمن سست شود و این کار در حال انجام است. گروه‌هایی مانند حزب‌الله، انصارالله، و حماس همگی به این هدف کمک می‌کنند. در واقع ایران نقش کلیدی در تقویت مقاومت مردم فلسطین دارد. 

کریمیان اضافه کرد: این جنگ فرسایشی مطمئناً در مدت‌زمان کوتاهی به نتیجه خواهد رسید و رژیم صهیونیستی در چند سال آینده فرو خواهد ریخت. 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) بیان داشت: انتقام سخت انجام گرفت و مقام معظم رهبری هرگز بی‌دلیل سخن نمی‌گویند؛ بنابراین باتوجه‌به نگاه‌هایی که در کشور داریم و اتحاد در محور مقاومت، دشمن واقعاً از این موضوع می‌ترسد.

وی افزود: ما به مراکز نظامی حمله کردیم و مراکز اقتصادی را هدف قرار ندادیم، هرچند که اگر دشمن بخواهد اقدامی انجام دهد، این مراکز نیز مورد هدف قرار خواهند گرفت. 

کریمیان در پایان بیان کرد: مسئولین ما باید بدانند که کسی برای ما آینده نمی‌سازد؛ اگر هم بسازند، آن‌طور که خودشان می‌خواهند خواهد بود؛ بنابراین، اگر می‌خواهیم آینده را خود بسازیم، باید رفتار امروز ما خردمندانه و هوشمندانه باشد و بر اساس ایده‌آل‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام قرار گیرد.

 

در ادامه تصاویری از این مراسم را ببینید.



 

 

 

 

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد