سرویس: استان ایلام
کد خبر: 67365
|
00:30 - 1403/07/07
نسخه چاپی

فرزند شهید هادی شهبازی:

پدرم حضور رژیم بعثی را تحمل نکرد

پدرم حضور رژیم بعثی را تحمل نکرد
فرزند شهید هادی شهبازی گفت: شهید هادی شهبازی فردی با غیرت و عزم راستین بود، نتوانست حضور رژیم بعثی را تحمل کند و در سال ۱۳۶۰ به عضویت بسیج درآمد.

حبیب‌الله شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» درباره پدرش، شهید هادی شهبازی، گفت: پدرم در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در محله هرمزآباد مهران به دنیا آمد. از همان کودکی، علاقه زیادی به انجام فرایض دینی و ترک محرمات داشت. دوران ابتدایی‌اش را در زادگاهش گذراند و به دلیل نداشتن مدرسه ابتدایی در محل زندگی‌اش، برای ادامه تحصیل به شهر مهران آمد.

وی در ادامه گفت: هنگامی که پدرم در دبیرستان مشغول تحصیل بود، رژیم بعثی عراق به کشور حمله کرد. مهران به عنوان یک شهر مرزی، مورد حمله قرار گرفت و پدرم همراه خانواده‌اش به ایلام پناه بردند. او که فردی با غیرت و عزم راستین بود، نتوانست حضور رژیم بعثی را تحمل کند و در سال ۱۳۶۰ به عضویت بسیج درآمد.

 شهبازی خاطرنشان کرد: پدرم در واحد تخریب لشکر امام حسن مجتبی مشغول خدمت شد و در عملیات‌های متعددی شرکت کرد. چندین بار مجروح شد، اما هرگز به خانواده‌اش چیزی از مجروحیتش نگفت تا مانع از رفتن او به جبهه نشود. پس از گرفتن دیپلم در رشته اقتصاد اجتماعی، به عضویت پاسدار رسمی سپاه درآمد و فرمانده تخریب لشکر امیرالمؤمنین (ع) شد.

وی یادآور شد: که پدرش همیشه پیرو رهبری و پشتیبان ولایت‌فقیه بود. در سال ۱۳۶۵، در آزادسازی شهر مهران، در حین پاک‌سازی آخرین مین دشمن در منطقه قلاویزان به شهادت رسید. 
 فرزند شهید هادی شهبازی بیان داشت: پدرم از جمله شهدایی است که خاطرات زیادی از او در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده است. این خاطرات همه توسط خود شهید یادداشت شده و ماندگار گردیده است.

وصیت‌نامه شهید هادی شهبازی

شهبازی به وصیت‌نامه پدرش اشاره کرده و گفت: پدر در وصیت‌نامه‌اش از خداوند شکرگزاری کرده و از لایق بودن برای شهادت سخن گفته است. او به پدر و مادرش درود فرستاده و از آنها خواسته که همچون کوه در مقابل سختی‌ها استوار باشند.

او ادامه می‌دهد: پدرم آرزو داشت که زنده بماند و در راه قدس کشته شود، اما می‌دانست که خداوند او را به سوی خودش می‌خواند.

 فرزند شهید هادی شهبازی با احترامی عمیق به یاد پدرش می‌افزاید: یاد و خاطره پدر همیشه در دل من و خانواده‌ام زنده است و ما ادامه‌دهنده راه او خواهیم بود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد