سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67432
|
14:14 - 1403/07/10
نسخه چاپی

شهردار ایلام مطرح کرد:

روایتی از مشکلات املاک شهرداری ایلام

روایتی از مشکلات املاک شهرداری ایلام
شهردار ایلام گفت: در برخی موارد، افرادی با ادعاهای مالکیت بر املاکی که شهرداری سال‌هاست در اختیار دارد، مشکل‌ساز می‌شوند.

افشین مظفری، شهردار ایلام، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» به اهمیت نقش شهرداری در حوزه املاک و نظارت بر ساخت و سازهای درون‌شهری اشاره کرده و گفت: شهرداری مسئولیت سنگینی در حفظ و حراست از اموال و املاک خود دارد و باید نظارت دقیقی بر سازه‌ها داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که این ساخت و سازها به صورت قانونی انجام می‌شوند و هیچ مشکلی از نظر قانونی وجود ندارد.

شهردار ایلام همچنین با اشاره به مشکلاتی که شهرداری با آنها مواجه است بیان داشت: در برخی موارد، افرادی با ادعاهای مالکیت بر املاکی که شهرداری سال‌هاست در اختیار دارد، مشکل‌ساز می‌شوند. به عنوان مثال، چاه‌های آبی که نزدیک به یک قرن در اختیار شهرداری بوده‌اند، ناگهان مورد ادعای برخی افراد قرار می‌گیرند. 

وی افزود: در برخی املاک دیگر نیز، علی‌رغم مالکیت چندین ساله شهرداری، اسناد آن‌ها به صورت کامل صادر نمی‌شود و بخش‌هایی از آن‌ها بلاتکلیف می‌مانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو که با جمع‌آوری مدارک مشکوک یا همکاری با برخی درون شهرداری اقدام به طرح شکایت علیه شهرداری می‌کنند که این افراد به دنبال احقاق حقوقی هستند که اساساً وجود ندارد و این موضوع می‌تواند مشکلاتی در زمینه شهرسازی ایجاد کند.

مظفری از همکاری‌های مثبت با مدیرکل ثبت اسناد ابراز رضایت کرد و گفت: روند تسریع در انجام امور و پیگیری حقوق شهرداری بهبود یافته و امیدواریم که این همکاری‌ها در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و ادعاهای سودجویانه ادامه یابد و همکاران شهرداری ایلام با تمام توان در این راستا فعالیت کنند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد