سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67440
|
09:46 - 1403/07/10
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام:

۴۵۰ دستگاه خورشیدی در ایلام توزیع شد

۴۵۰ دستگاه خورشیدی در ایلام توزیع شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: ۴۵۰ دستگاه سامانه‌های خورشیدی نیز در سال جاری با اعتباری ۷۶ هزار و ۵۰ ریال نیز در بین خانوارهای عشایری ایلام توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  ولی‌الله ناصری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: یکی از طرح‌های وزارت نیرو در سال‌های اخیر باهدف محرومیت‌زدایی و برخورداری مناطق عشایری از نعمت برق، واگذاری سامانه‌های خورشیدی است که تاکنون سه هزار و ۲۹۵ سامانه در استان ایلام به خانوارهای عشایری تعلق‌گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیون ریال برای تأمین برق عشایر ایلام هزینه شده است، گفت: در ۲ سال گذشته تا کنون ۷۰۰ پنل خورشیدی قابل‌حمل به خانوارهای عشایری ایلام تحویل داده شده است.
ناصری افزود: ۹۰ درصد هزینه‌های این سامانه‌ها شامل پنل، اتصالات و باتری توسط وزارت نیرو پرداخت می‌شود و این سامانه می‌تواند برق را در سه روز غیر آفتابی در اختیار جامعه عشایری قرار دهد.

 وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ پنل در سال ۱۴۰۲ بااعتبار ۲۹ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال برای تأمین نیازهای اولیه و ایجاد امنیت تأمین برق به عشایر ایلام واگذار شده است، تصریح کرد: ۴۵۰ دستگاه از این سامانه‌های خورشیدی نیز در سال جاری با اعتباری ۷۶ هزار و ۵۰ ریال نیز در بین خانوارهای عشایری ایلام توزیع شده است.

 ناصری با بیان اینکه سهم ایلام سالانه سه هزار سامانه خورشیدی پشت‌بامی است که با اولویت مناطق روستایی و کمتر برخوردار و مناطق عشایری واگذار خواهد شد، ابراز کرد: تعدادی از این سامانه‌ها به مددجویان نهادهای حمایتی تعلق می‌گیرد که با معرفی این نهادها با تسهیلات ویژه به آنها واگذار می‌شود.


انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد