سرویس: ورزشی
کد خبر: 67417
|
09:58 - 1403/07/09
نسخه چاپی

پس از پیگیری‌ها رئیس فدراسیون؛

زنگ زورخانه در دانشگاه‌ها نواخته می‌شود

زنگ زورخانه در دانشگاه‌ها نواخته می‌شود
درس‌آموزش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در لیست دروس دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ایلام بیدار»، پس از پیگیری و جلسات مکرر مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، ازاین‌پس درس‌آموزش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در دانشکده‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌های سراسر کشور تدریس خواهد شد.

 مهرعلی باران چشمه صبح امرز در جمع اصحاب رسانه گفت: با انجام مکاتبات مکرر و پیگیری جدی از شورای‌عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، برنامه درس رشته ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در سرفصل جدول برنامه‌های جدید درسی مقطع کارشناسی پیوسته رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفت.

رئیس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی افزود: سرفصل‌های دروس ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نیز تهیه و در اختیار وزارت علوم و تحقیقات و فناوری قرار گرفت و به پیوست دروس فوق، در شورای‌عالی برنامه‌ریزی آموزشی تصویب شده است.

 باران چشمه بیان داشت: این اقدام علمی و فرهنگی باهدف گسترش این ورزش ملی و آیینی و به‌منظور ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در دانشگاه‌های سراسر کشور صورت‌گرفته است و امید داریم فتح بابی برای آشنایی بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با این رشته باستانی و ملی باشد.

 وی از حسن‌نظر و حمایت روح‌الله رازینی معاون آموزشی و رئیس کمیسیون مربوطه، رضا تقی‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش عالی و دبیر کمیسیون مربوطه، ابراهیم علی دوست مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع: ورزش سه 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد