سرویس: استان ایلام
کد خبر: 67364
|
14:05 - 1403/07/06
نسخه چاپی

برادر شهید نورالدین غلامی:

نورالدین به آرزویش رسید

نورالدین به آرزویش رسید
برادر شهید نورالدین غلامی گفت: وقتی خبر شهادت شهید نورالدین غلامی را شنیدیم، دنیا بر سرمان خراب شد. او همیشه آرزو داشت که به شهادت برسد و در نهایت به آرزویش رسید.

نورمحمد غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: شهید نورالدین غلامی سال ۱۳۴۱ در روستای مهر از توابع ارکواز ملکشاهی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد بعد از دوران کودکی به علت نبودن مدرسه در روستا از درس‌خواندن محروم ولی با تلاش و علاقه دوره تکمیلی نهضت سوادآموزی را گذراند. 

برادر شهید نورالدین غلامی به یادآوری ویژگی‌ها و خاطرات برادرش پرداخته و گفت: شهید غلامی فردی متین و با احترام به والدین است و همیشه به عبادت و راز و نیاز با خداوند اهمیت می‌داد و به روابط خانوادگی و صله‌رحم توجه خاصی داشت.

وی به دوران کودکی برادرش اشاره کرده و گفت: نورالدین به دلیل نبود مدرسه در روستا از تحصیل محروم بود، اما هرگز تسلیم نشد. او با تلاش بسیار دوره تکمیلی نهضت سوادآموزی را گذراند و در کنار پدر برای تأمین مخارج زندگی کار کرد.

غلامی در ادامه گفت: وقتی جنگ آغاز شد، نورالدین به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت و تصمیم به رفتن به جبهه گرفت؛ نورالدین همیشه می‌گفت: «باید از کشور و نظام دفاع کنیم.» او به لشکر ۷۷ پیروز خراسان پیوست و در عملیات‌های مختلف به جبهه رفت.

برادر شهید نورالدین غلامی همچنین به وصیت‌نامه برادرش اشاره می‌کند که در آن تأکید کرده بود حافظ نظام و انقلاب باشند و پشت سر رهبری حرکت کنند. او به اهمیت نماز جماعت و حجاب اشاره کرده و از خانواده خواسته بود شاکر نعمت‌های خداوند باشند.

آخرین وداع نورالدین با خانواده‌اش در آبان ۱۳۶۰ بود. غلامی در این باره گفت: او نامزد داشت و قرار بود مراسم عروسی بگیریم، اما به خاطر جنگ این مراسم کنسل شد. در روز وداع، نورالدین به ما گفت که شاید این آخرین دیدار ما باشد. این جمله‌اش خیلی ما را ناراحت کرد.

سرانجام، نورالدین در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۶۰ در عملیات آزادسازی تنگه چزابه به شهادت رسید. برادر شهید نورالدین غلامی با بغض گفت: وقتی خبر شهادتش را شنیدیم، دنیا بر سرمان خراب شد. او همیشه آرزو داشت که به شهادت برسد و در نهایت به آرزویش رسید.

وی در پایان، یاد و خاطره برادرش را گرامی داشته و گفت: یاد نورالدین همیشه در دل ما خواهد ماند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد