سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65806
|
07:54 - 1403/03/28
نسخه چاپی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:

۶ باب کتابخانه عمومی در ایلام به بهره‌برداری رسید

۶ باب کتابخانه عمومی در ایلام به بهره‌برداری رسید
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: طی سه سال گذشته ۶ باب کتابخانه عمومی در نقاط شهری و روستایی این استان، افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی کتابخانه‌های ایلام، سمیه حیدری در خصوص افتتاح کتابخانه‌های جدید در ایلام اظهار کرد: از آغاز کار دولت سیزدهم تا کنون، اقدامات قابل‌توجهی در حوزه زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوان در راستای عدالت فرهنگی در این استان انجام شده است.

 وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۳۹۸ مترمربع به زیربنای فضای کتابخانه‌های عمومی استان با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد ریال افزوده شده است، گفت: در این مدت ۶ باب کتابخانه عمومی از محل اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای استان و بنیاد علوی و بنیاد برکت افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: کتابخانه‌های عمومی اندیشه شهر ارکواز شهرستان ملکشاهی، حضرت ولیعصر (عج) شهرک توحید شهرستان هلیلان، شهید علی غیوری زاده شهرک اسلامیه شهرستان مهران، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی شهر ایلام شهرستان ایلام، برکت شهدای وارگه روستای وارگه شهرستان چرداول و کتابخانه سیار قاصدک مهربانی در این دولت به بهره‌برداری رسید.

 حیدری از تجهیز این تعداد کتابخانه عمومی با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی، بنیاد علمی آموزشی قلم چی، بنیاد علوی خبر داد و گفت: همچنین در دولت سیزدهم ۲ پروژه شهری و ۲ پروژه روستایی در راستای برقراری عدالت فرهنگی در این استان کلنگ‌زنی شد.

 وی ابراز کرد: کتابخانه‌های عمومی روستایی زید بن حمزه (ع) روستای زرانگوش شهرستان بدره، روستای سرتنگ شهرستان سیروان، شهدای مهر شهرستان ملکشاهی و امام سجاد (ع) بخش صالح‌آباد شهرستان مهران را جمله فضاهای کتابخانه‌ای روستایی برشمرد که در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شده است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از رشد ۱۹۵ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از ۱۲ هزار نفر به بیش از ۳۷ هزار عضو در سه سال گذشته خبر داد و ابراز کرد: منابع کتابخانه‌های عمومی استان ایلام طی سه سال گذشته از ۵۴۰ هزار به بیش از ۷۲۰ هزار منبع معادل ۳۴ درصد رشد داشته است.

 حیدری به افزایش ۶۸ درصدی امانت کتاب از ۳۵۴ هزار به بیش از ۵۸۹ هزار جلد اشاره کرد و گفت: برگزاری سه دوره کنگره شعر طلوع سرخ در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم غزه، اجرای طرح شمیم دانایی در راستای خدمت به مناطق عشایری و روستایی، روایت مادری، به پاسداشت مقام شامخ مادران شهدای دفاع مقدس استان و برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی باهدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط بافرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) را دیگر برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برشمرد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب