سرویس: سیاسی
کد خبر: 59272
|
00:41 - 1403/03/19
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه آزاد واحد سرابله:

خطر سست شدن بنیان خانواده‌ها جامعه را تهدید می‌کند

خطر سست شدن بنیان خانواده‌ها جامعه را تهدید می‌کند
رئیس دانشگاه آزاد واحد سرابله گفت: خطر سست شدن بنیان خانواده‌ها جامعه را تهدید می‌کند و تا دیر نشده باید فکری به حال این موضوع کرد.

حشمت قبادی  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: خانواده مهم‌ترین عامل و کارگزار اجتماعی‌کردن فرزندان است، مهم‌ترین ارزش‌ها و بنیادی‌ترین احساسات در خانواده به فرزندان منتقل می‌شود و خانواده در طول همه کارگزاران اجتماعی‌کردن فرزندان قرار دارد و بیشترین وقت و زمان کودکان در خانواده صرف می‌شود؛ لذا خانواده معمار اصلی شخصیت جوان و نوجوان است، چنانچه خانواده کارکرد تربیتی خود را به‌خوبی ایفا نکند می‌تواند در بروز مسائل و انحرافات اجتماعی ازاین‌دست مؤثر باشد.

وی افزود: قطعاً جامعه و ساختار اجتماعی می‌تواند در بروز انحرافات اجتماعی مؤثر باشد. در جامعه یک‌سری اهداف مشروع فرهنگی و یک‌سری راه‌ها یا وسایل دستیابی مشروع به این اهداف وجود دارد زمانی که در یک جامعه بین اهداف مشروع فرهنگی و وسایل دستیابی به آنها هماهنگی و انطباق وجود نداشته باشد قاعدتاً زمینه بروز انحرافات اجتماعی به وجود می‌آید، به این معنا که معمولاً مردم‌دوست دارند از طریق وسایل یا راه‌های مشروع فرهنگی به اهداف دست پیدا کنند؛ اما زمانی که این راه‌ها به این اهداف منتهی نمی‌شود یا افراد به بن‌بست می‌رسند قاعدتاً دنبال راه‌های غیرنهادی خواهند رفت و زیر فشارها راه‌های غیرنهادی ممکن است دست به انحرافات اجتماعی بزنند ضمن اینکه در یک ساختار اجتماعی نابرابری‌های اجتماعی، تبعیض، فقر و نمود رابطه به‌جای ضابطه، خواه‌ناخواه انحرافات اجتماعی را در پی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد سرابله تصریح کرد: در واقع بخشی از امنیت اجتماعی باید توسط شهروندان تأمین شود. جامعه به‌تنهایی یا حاکمیت به‌تنهایی نمی‌تواند تمام امنیت جامعه را تأمین کند؛ بنابراین لازم است تا همه جامعه در تامین امنیت مشارکت داشته باشند و به بنیان خانواده‌ها توجه جدی شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب