سرویس: اقتصادی
کد خبر: 65795
|
17:28 - 1403/03/27
نسخه چاپی

مدیرکل دامپزشکی ایلام:

میادین عرضه دام قربانی در استان جانمایی شده است

میادین عرضه دام قربانی در استان جانمایی شده است
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: میادین عرضه دام در تمام شهرستان‌های استان مشخص شده و مردم دام موردنظر خود برای عید قربان را از این میادین تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یونس احمدی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در این میادین گروه‌های نظارت بهداشتی و شرعی بر سلامت و همچنین ذبح شرعی دام نظارت می‌کنند.

 وی افزود: میادین عرضه و ذبح دام برای عید قربان در تمام شهرستان‌های استان ایجاد شده است تا دام قربانی زیر نظر دامپزشکان و بازرسان بهداشتی و شرعی ذبح شود.

مدیرکل دامپزشکی ایلام اضافه کرد: نظارت بر عرضه و ذبح دام از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ ظهر روز عید قربان توسط تیم‌های دامپزشکی در این کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: در این اماکن تیم‌های ثابت نظارتی استقرار دارند و تیم‌های سیار نیز در این مقطع زمانی به‌صورت سیار آماده بررسی لاشه دام ذبح شده در منازل هستند.

 به گفته احمدی در شهر ایلام باتوجه‌به عدم فعالیت کشتارگاه، یک جایگاه با همکاری شهرداری ایلام در مسیر بلوار شهید سلیمانی در جاده مهران برای ذبح احشام در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد: در سایر شهرستان‌های استان نیز ذبح دام در کشتارگاه‌های وابسته به شهرداری‌های آن مناطق انجام می‌شود.

 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: افراد در صورت برخورد با هر لاشه مشکوک مورد را جهت بررسی کارشناسان به شماره تماس ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع دهند.

 احمدی به مردم توصیه کرد: باتوجه‌به وجود بیماری‌های مشترک دام و انسان، دام قربانی خود را از میدانگاه‌های مورد تأیید این اداره کل تهیه و ذبح کنند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب