سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4707
|
10:54 - 1392/08/28
نسخه چاپی

در شش ماه ابتدای سال صورت گرفت/

نظارت عاليه اداره كل راه و شهرسازي بر بيش از 1100 واحد مسکونی درحال ساخت

نظارت عاليه اداره كل راه و شهرسازي بر بيش از 1100 واحد مسکونی درحال ساخت
قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان ايلام اعلام كرد: در شش ماه گذشته 1171 واحد مسکونی درحال ساخت و 5 مرجع صدور پروانه، مورد بازديد و نظارت عاليه اين اداره كل قرار گرفت.

به گزارش ایلام فردا، عبداله بهادري قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان ايلام با اعلام اين مطلب اظهار داشت: گروه نظارت عاليه اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام  با هدف جدي تر شدن نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي استان از ارديبهشت امسال زير نظر اداره نظام مهندسي و مقررات ساختمان و توسعه فن آوريهاي نوين ساخت اين اداره كل تشكيل شده است.

مهندس بهادري توضيح داد: اين گروه متشکل از  7 نفر مهندس در رشته هاي مختلف است كه به صورت موردي ساخت و سازها ( و ناظران آنها كه توسط سازمان نظام مهندسي معرفي مي گردند) و مراجع صدور پروانه( از جمله شهرداريها) را در دو بخش ميزان رعايت مقررات ملي ساختمان و بازرسي هاي شكلي از نحوه ارائه خدمات مورد نظارت عاليه قرار مي دهند.

وي از جمله برخوردها در اين باره را قطع ارائه خدمات مهندسی به متخلفان، معرفی به شورای انتظامی ساختمان، صدور دستور اصلاح یا جلوگیری از ادامه کار و غیره ذكر كرد.

مديركل راه و شهرسازي استان ايلام در اين خصوص افزود: بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان به عنوان يكي از وظایف این اداره کل شامل نظارت بر حسن انجام کار مهندسان ، کاردانها و معماران تجربی دارای پروانه اشتغال به کار است و گروه نظارت عاليه هم در همين راستا تشكيل شده است.

مديركل راه و شهرسازي استان ايلام يادآوري كرد: پیش از این، بازدید و نظارت عالیه به صورت موردی، سرزده و یا پس از وصول شکوائیه، ازساخت و سازهای استان به عمل می آمد .

گفتني است نظارت بر اقدامات ترويجي در زمينه ارتقاي كيفي ساختمان ، همكاري و نظارت بر انتخابات هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان و كانون كاردانهاي فني ساختمان استان و ساير تشكلهاي حرفه اي موضوع قانون و شركت در مجمع عمومي آنها، بررسي عملكرد سازمان نظام مهندسي ساختمان و كانون كاردانهاي فني استان، بررسي شكايات واصله از اشخاص و مؤسسات در خصوص عدم رعايت مقررات ملي ساختمان و ضوابط شهرسازي و معماري ، و همكاري در برگزاري مسابقات حرفه اي و آزمون تخصصي مهندسان، كاردانهاي فني و معماران تجربي استان از ديگر فعاليتهاي اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام در مورد نظارت بر ساخت و ساز در استان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد