سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4697
|
12:53 - 1392/08/27
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:

۲۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتاب خوانی در ایلام اجرا می شود

 ۲۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتاب خوانی در ایلام اجرا می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ۲۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتاب خوانی در ایلام اجرا می شود.

به گزارش ایلام فردا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ستاد گرامیداشت هفته کتاب در ایلام  با حضور همه نهادهای مرتبط تشکیل و با بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی اجرا می شود.

علی گهرسودی افزود:  برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری تعاونی های نشر، تقدیر از خادمان کتاب و نشر، تقدیر رسانه ای کتاب با حضور مولفان و صاحب نظران، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی از جمله برنامه های این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دیدار کتابداران کتابخانه های عمومی کانون های مساجد با امام جمعه ایلام، اجرای زنگ مطالعه در مدارس، برگزاری مسابقه کتابخوانی و انشا نویسی، افتتاح ۲ باب کتابخانه کانون های مساجد و یک باب کتابخانه نهاد عمومی کتابخانه ها در ارکواز ملکشاهی را از دیگر برنامه هفته کتاب در این استان برشمرد.

گهرسودی، از افتتاح ۳ باب کتابخانه مشارکتی در هفته کتاب خبر داد و افزود: دیدار کتابداران استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب، ارسال پیامک با موضوع کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان کتاب کودک نیز در هفته کتاب اجرا می شود.

وی، تصریح کرد: این برنامه ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد عمومی کتابخانه های استان، کانو های مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیمای مرکز ایلام، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی در سطح استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه امروزه کتاب به عنوان یک کالای موثر فرهنگی، مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است، گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و ارتقای فرهنگ کتابخوانی، موجب توسعه همه جانبه در امور مختلف به ویژه گسترش سطح فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

گهرسودی خاطرنشان کرد: امید است اجرای چنین برنامه های موجب ارتقای سطح فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد