سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28509
|
10:25 - 1396/06/01
نسخه چاپی

گزارشی به بهانه روز پزشک؛

مردم سیروان از نبود پزشک متخصص رنج می‌برند

مردم سیروان از نبود پزشک متخصص رنج می‌برند
نبود پزشک متخصص در شهرستان سیروان دردی را به درد های دیگر مردم شهرستان اضافه کرده است و موجب گلایه شهروندان شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیروان نوین، یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر منطقه که بیانگر سطح رفاه شهروندان آن نیز می باشد وجود پزشک می باشد؛ با این وجود، وجود پزشک و در رأس آن وجود پزشکان متخصص در بخش های مختلف از نیازهای مردم هر شهر و شهرستان می باشد.

در نظام فکری ما عمر دست خداست، پزشک واسطه بهبود و نیاز به درمان مناسب توسط پزشک یکی از ابتدایی ترین نیازهای انسان است و امروزه برای تحقق این امر پزشک، امکانات و مکان های مناسب نیاز است.

شهرستان سیروان با جمعیتی نزدیک به 16هزار نفر، از وجود پزشک متخصص محروم است. مردم این شهرستان مشکلات زیادی را در نبود پزشک متخصص در سیروان تحمل می کنند، زیرا برای مداوا هزینه های گزافی متحمل می شوند تا اینکه بتوانند برای معالجه به مرکز استان یا استان های دیگر روانه شوند.

جدای از نبود پزشک متخصص، تعداد پزشکان عمومی این شهرستان نیز به اندازه کافی نبوده و این امر مشکلات فراوانی را برای مردمان زحمتکش و محروم این شهرستان بوجود آورده است.

پس از گذشت نزدیک به 5سال از تبدیل شدن بخش به شهرستان و همچنین پس از گذشت نزدیک به سه سال از طرح تحول نظام سلامت که برای ایجاد عدالت سلامت و ارائه عادلانه خدمات درمانی در مناطق کشور ایجاد شد، انتظار می رفت مشکل استقرار پزشکان متخصص که یکی از مطالبات اصلی در شهرستان سیروان هست، رفع گردد، اما متاسفانه این مشکل اساسی مردم مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفت و هیچ تلاشی در این زمینه صورت نگرفت.

 

احمدی یکی از شهروندان سیروانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نزدیک به 5 سال از ارتقاء بخش به شهرستان می گذرد اما پزشک متخصصی در این شهرستان برای ویزیت بیماران وجود ندارد و کماکان می گویند شهرستان تازه تاسیس است و نداشتن امکانات طبیعی است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهرستان نبود تجهیزات پزشکی لازم برای مداوای بیماران این شهرستان است چرا که درمانگاه شهرستان امکانات مناسبی ندارد و در این زمینه بسیار محروم است.

این شهروند سیروانی عنوان کرد: مرکز شهرستان سیروان تنها دارای یک درمانگاه بوده که فاقد امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی لازم برای خدمات دهی به بیماران در شرایط اورژانسی است بطوریکه این بیماران اورژانسی برای تهیه بعضی از این امکانات و داروها باید به داروخانه داخل شهر مراجعه کنند.

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: رفت و آمد به شهرهای بزرگ و حتی ایلام  و مراجعه به پزشکان متخصص به خصوص برای روستاییان این شهرستان، بسیار دشوار است و علاوه بر صرف هزینه، موجب اتلاف وقت نیز می شود.

وی اضافه کرد: پزشک متخصص نداریم  و اگر مریض اضطراری داشته باشیم تا بخواهیم به ایلام منتقل کنیم در بین راه تلف می شود.

این شهروند اظهار کرد: پزشکان متخصص حاضر به طبابت در مناطق محروم و کم درآمد نیستند و باعث شده شهرهای محروم و کم جمعیت، از وجود پزشک متخصص هم محروم بمانند.

 

مردم شهرستان سیروان همچنان منتظر پزشکان متخصص هستند تا شاید مرهمی باشند بر دل بیماران و مصدومان حوادث این منطقه محروم، ولی این مهم کی و چه زمانی محقق می شود باید مردم منتظر بمانند و ببینند چه موقع این انتظار طبیعی مردم برآورده می شود.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد