سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67381
|
09:22 - 1403/07/07
نسخه چاپی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری ایلام خبر داد:

فعالیت ۲۴۰ واحد صنفی در حوزه گردشگری ایلام

فعالیت ۲۴۰ واحد صنفی در حوزه گردشگری ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به فعالیت حدود ۲۴۰ واحد صنفی حوزه گردشگری در این استان، گفت: از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری استان استقبال و حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرزاد شریفی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، با بیان اینکه استان ایلام دارای ۱۱۰ واحد بوم‌گردی است، اظهار کرد: گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را باکیفیت مطلوب فراهم می‌کند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلامافزود: در حال حاضر ۱۲ واحد رستوران منفرد بین‌راهی، ۲۵ واحد سفره‌خانه‌های سنتی، ۲۳ واحد خانه‌های مسافر، پنج واحد مهمان‌پذیر، ۱۰ واحد هتل، ۵۴ واحد دفتر خدمات مسافرتی و یک واحد مجتمع آب‌درمانی در ایلام فعالیت دارند.

 وی ابراز کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در ۲ سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در راستای ایجاد، احداث، تجهیز و تکمیل زیرساخت و ایجاد اشتغال به واحدهای صنفی حوزه گردشگری استان از جمله سفره‌خانه‌های سنتی، هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، خانه‌های مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی و مهمان‌پذیرها پرداخت شده است.

 شریفی با بیان اینکه صدور مجوز واحدهای صنفی در حوزه گردشگری برعهده سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، افزود: نظارت بر این واحدها نیز بر عهده این سازمان است و در طول سال نیز بازدیدهای مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی از جمله اماکن، بهداشت و درمان و صنعت، معدن و تجارت استان ایلام انجام می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی ایلام استقبال و حمایت می‌شود، یادآور شد: استان ایلام دارای جاذبه‌های گردشگری بکر و منحصربه‌فردی است که این جاذبه‌ها نیازمند معرفی به مردم و مناطق مختلف کشور است.

 شریفی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۲۰ واحد صنفی در حوزه گردشگری استان احیاء شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ از این تعداد هشت واحد و در سال گذشته نیز ۱۲ واحد با ارائه تسهیلات مناسب با معرفی به بانک‌های عامل و از محل اعتبارات و تسهیلات تبصره ۱۸ به چرخ تولید و ارائه خدمات بازگشته‌اند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: توسعه پایدار گردشگری، راه‌اندازی تأسیسات گردشگری باهدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب‌ورسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته‌شده، 


انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد